2⃣5⃣ травня 2⃣0⃣2⃣3⃣ року на базі кафедри дошкільної освіти педагогічного факультету Українського державного університету імені Михайла Драгоманова було проведено гостьові лекції інноваційного формату.
 🙌 Наукову спільноту привітала завідувачка кафедри дошкільної освіти УДУ імені Михайла Драгоманова докторка педагогічних наук, професорка Ганна Цвєткова, за ініціативою якої відбуваються ці заходи.
  👥 До анонсованих гостьових лекцій доєднались провідні науковці з університетів-партнерів Україні й зарубіжжя: Київського національного авіаційного університету, Київського університету імені Бориса Грінченка, Одеського національного університету імені Іллі Мечникова, Дніпровського національного університету імені Олеся Гончара, Донбаського державного педагогічного університету; Університету Масаріка (Брно, Чехія), Університет Євлє (м. Євлє, Швеція).
  👩‍💼🎙📚 Одна з гостьових лекцій представлена спікером Наталією Мельник, докторкою педагогічних наук, доценткою, професоркою, науковою керівницею проєкту «Вища освіта в постпандемічний період: трансформації, виклики та перспективи» (НАУ, м. Київ, Україна, Університет Євле, м. Євле, Швеція) на тему: «Наукові дослідження та виклики в освітянській спільноті в період війни в Україні».
349495343 918739309184582 7604483642664300637 n

  Наталія Іванівна висвітлила стан університетської спільноти на початку та після пандемії, презентувала динаміку змін настроїв університетської спільноти в період від пандемії, початку війни (повернення до навчання), динаміку адаптації освітнього процесу до роботи в умовах війни; очікування та нові виклики: повернення до offline-навчання в умовах війни. Шановна спікер наголосила на важливості емоційної стійкості та згуртованості педагогічної спільноти для мотивації студентів до навчання в умовах військової агресії Росії проти України. Також впродовж лекції йшла мова про особливості наукових досліджень в Україні та країнах ЄС в контексті російської агресії проти України, перспективи розширення міжнародної співпраці через дослідження та проєктну діяльність.Серед основних механізмів міжнародної співпраці спікером було зазначено академічну мобільність, проєктну діяльність, публікаційну активність в закордонних наукових журналах та участь в міжнародних наукових заходах.
 349089644 228736069876621 46554147703220237 n
 349705526 915975319689933 1308202610241007407 n
 
👩‍💻🎙Надзвичайно цікавою та практико-орієнтованою була наступна лекція на тему «Дослідження стресових станів українського суспільства в умовах війни: теоретичні засади, емпіричні результати та копінг стратегії», представлена спікером Елліною Панасенко, докторкою педагогічних наук, професоркою, завідувачкою кафедри практичної психології Державного вищого навчального закладу «Донбаський державний педагогічний університет».
Лекторка описала основні теоретичні положення теорій стресу зарубіжних (Г. Сельє, Р. Лазаруса, Р. Сапольські, Р. Фолкс, Ш. Тейлор, Л. Перрі) та вітчизняних науковців (О. Колесник, І. Захаренко, М. Коваль, О. Лещенко, І. Мельник).
349981000 908662300249211 1605440550561923457 n
349340193 944778350191751 694202728322648656 n
   Було презентовано результати емпіричного дослідження чинників стресу у здобувачів вищої освіти (вибірка 💯 осіб) в період військової агресії росії проти України, серед яких: повномасштабна війна, знаходження на територіях бойових дій, проблеми з адаптацією до нового оточення, недостатня підтримка під час вимушеного переселення в межах України або за її кордон, незадовільна фінансова ситуація, незадовільний вплив соціальних мереж, прокрастинація, навчальне навантаження, нестача фізичного навантаження та здорового способу життя, конфлікти в особистому житті, труднощі у стосунках з батьками та друзями, недостатня самооцінка та перфекціонізм.
349587928 261868416399885 5461934446262558581 n
349626923 263718266220002 2488397863597517907 n
 Зміст лекції був наповнений цікавими результатами емпіричного дослідження та практико-орієнтованими рекомендаціями щодо застосування копінг-стратегій з метою подолання стресів, що зацікавило усіх присутніх, дозволило розслабитися та відчути внутрішню енергію та баланс.
Серед основних копінг-стратегій було запропоновано такі: проблемне спрямування, емоційна регуляція (медитації, йога, дихальні техніки, спорт та фізичні вправи), переоцінка, соціальна підтримка, збільшення самоконтролю (планування, регулювання емоцій, використання позитивних ефектів), пристосування, позитивне мислення, візуалізації.
💐🤝🫶Щира вдячність всім організаторам, шановним лекторам-спікерам та
учасникам наукового заходу за неймовірні враження, позитивні емоції, перспективні ідеї для реалізації в дошкільній освіті та підготовці конкурентноспроможніх фахівців європейського рівня зі збереженням своєї національної ідентичності!