червня року, ми, студентки курсу спеціальності «Дошкільна освіта», Іра Вака та Оля Пінчук, закінчили академічну мобільність в Норвегії.
За цей навчальний період ми дізналися безліч цікавих та інноваційних методів навчання, отримали море позитивних емоцій, відвідали незліченну кількість чудових місць, а також випробували себе та свої здібності. Ми зрозуміли, як це важливо - виходити із зони комфорту, адже лише за цієї умови можливий ефективний та прогресивний розвиток сучасного педагога. Наші викладачі були справжніми наставниками, підтримкою та друзями для нас.
Який набутий тут досвід ми можемо застосувати у своїй майбутній професії в Україні? Хочемо поділитися деякими знахідками з вами:
Вчитись роблячи (learning by doing). Нічого не допоможе так ефективно засвоїти матеріал, як експериментальне навчання та досвід. Навчальний процес повинен будуватися на теорії та практиці, адже тільки застосовуючи інноваційні методи та практику, можна досягти навичок XXI століття (XXI century skills).
Метод зацікавлення та прикладу (wondering method and role model). Дуже важливо, аби вихователь виявляв непідробну зацікавленість у тих процесах або ситуаціях, в котрих він хоче викликати захопленість у дітей. Своїм прикладом він показує на власному прикладі як потрібно поводитись, ставитись до тих чи інших речей.
Ризиковані ігри (risky play). У Норвезькій системі освіти діти змалечку розуміють, що в них є повна свобода в діях (під контролем дорослих). Тож вони можуть опановувати такі навички користування такими інструментами як ніж, сокира тощо. Норвежці вважають, що навіть якщо дитина пораниться, ніж дитина не дізнається на власному досвіді, як вправлятися з різними інструментами.
Звʼязок з природою (friluftsliv). Норвежці мають свою філософію, котра називається friluftsliv. Це означає їх глибокий звʼязок з природою та насолоду від перебування в ній. Також це є надзвичайно корисним, і в цьому ми маємо брати з них приклад.
Щодо системи дошкільної освіти в Норвегії, цікавим є той факт, що за одну групу з двадцяти дітей, відповідає чотири вихователя. Таким чином, діти вільні у своїх діях, знаходяться повністю у зв’язку з природою, досліджують її, експериментують, і в той самий час знаходяться під наглядом вихователів.
Ми надзвичайно задоволені, що наважилися взяти участь в академічній мобільності, і не пожалкували про це ні на мить. Це були найважчі, але водночас найкращі півроку в нашому житті!