IMG 20200303 160707 optimizedПриємні спогади  від проходження науково-педагогічної практики залишилися у магістрантів спеціальності "Дошкільна освіта"IMG 20200303 160735 optimized дистанційної форми навчання. У лютому-березні їм вдалося успішно пройти практику і випробувати себе у викладацькій діяльності. Незабутніми залишаться цікаві пари зі студентами 4 курсу спеціалізації "Психологія" з дисципліни "Конфліктологія в галузі освіти" (викладач - доцент Гальченко В.М.). Магістранти організували інтерактивну взаємодію з молодшими колегами у процесі тренінгів, спрямованих на профілактику конфліктів у педагогічному колективі. Разом повправлялися у вирішенні конфліктних ситуацій, навчилися прийомам налагодження позитивного психологічного клімату та ефективної взаємодії у процесі комунікації.

Веселою та єднаючою була вправа "Автомобіль" (на фото), у якій кожен з учасників виконував роль частини креативного «авто», яке мало рухатись лише спільними зусиллями. Студенти знайшли порозуміння та відчули задоволення від спільних злагоджених дій. 

Сьогодні магістранти й студенти працюють вдома, готуються до лекцій та семінарів дистанційно, та їх не лишає думка: ЯК ДОБРЕ БУЛО РАЗОМ ПРАЦЮВАТИ І ВЗАЄМОДІЯТИ В РЕАЛЬНОМУ ЖИТТІ! ЯКОЮ ЯСКРАВОЮ ТА ЦІКАВОЮ Є НАША ПЕДАГОГІЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ! І ЯК ВАРТО ЦЕ ЦІНУВАТИ!

IMG 3774IMG dfe532d71492015fb02e083fb6aadafa VIMG 72a86c02f3668f83b8a43512f76802b8 V

IMG 20200325 120835 BURST11 opМинуть нелегкі (але потрібні!) часи карантину, і ми знову зустрінемося разом для подальшої, вже поміркованої, виваженої та творчої партнерської взаємодії. ЗДОРОВ'Я ВСІМ ТА ГАРНОГО НАСТРОЮ! 

 

 

 

 

 

 

 

 

91011426 2346024215499942 5716859010099970048 nА у нас новий досвід цифрової комунікації! 24 березня ми провели засідання кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості за допомогою скайп-зв’язку. Багато накопилося питань, скучили за живим спілкуванням. Карантин розглядаємо як можливість перезавантаження, набуття нових компетентностей, рефлексії свого професійного досвіду. З нашим креативним деканом Тарасом Олексійовичем не розслабитися, за що ми йому дуже вдячні! Працюємо над оновленням освітніх та робочих програм, проводимо е-консультації аспірантам, магістрантам та студентам, збираємо матеріали для студентської наукової конференції, опановуємо дистанційні курси в системі moodle. І це ще не весь список…

Головне – залишаємося згуртованими, творчими, оптимістичними!!! Бажаємо нашим колегам, студентам, ЗДОРОВ'Я! Дуже раді будемо Вас бачити в аудиторіях здоровими, щасливими та готовими до підкорення вершин АКМЕ!!!!

Студентам, колегам, випускникам, друзям нашої кафедри одне побажання – БЕРЕЖІТЬ СЕБЕ! МИ ВСЕ ПОДОЛАЄМО!!!

 

 

IMG 599af92bf3e3a891d260889f4adfde79 VВесняний день 10 березня 2020 року відзначився проведенням на кафедрі педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячоїIMG 037077bf8e7efc7fde4d052dee03b7a3 V творчості Весняного квесту, приуроченого до свята жінок і весни – 8 Березня.

Магістранти спеціальності дошкільної освіти проявили кмітливість і творчість, залучивши до захоплюючих уявних подорожей країнами світу викладачів та адміністрацію факультету педагогіки і психології. Метою кожної із 3-х команд було виконати цікаві завдання квесту, «подорожуючи» країнами, в яких святкується День 8 Березня.

Активними учасниками Весняного квесту стали: заступник декана з виховної роботи Тітяєв Володимир Миколайович, завідувач кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості Цвєткова Ганна Георгіївна, викладачі кафедри та магістри 1 курсу. Чого їм тільки не прийшлося робити – танцювати, відгадувати загадки, робити орігамі, малювати тощо. Веселі випробування та позитивні емоції об’єднали учасників, які наприкінці заходу із стрічок, які отримували за правильно виконані завдання, сплели міцну косу дружби.

Натхненником та автором квесту була магістрантка Кесорецьких Тетяна. Родзинкою ж свята стала пісня про кохання, виконана китайською мовою іноземним студентом Баєм Цзішеном у дарунок всім жінкам спеціальності дошкільної освіти.

Ось такі неординарні й завзяті студенти-дошкільники! Дякуємо ВАМ за теплі й добрі заходи, оптимізм та партнерські стосунки!

IMG 43cd1fbef142dff08f7293c0f05f6246 VIMG 4630088c8fad0e7b8134e605f1755618 VIMG 18e82d2160e9978ab6f3ce352061ec1f VIMG 0b48c545c1c7308dcd4a6b36313a2656 V

Цікаве зібрання, плідне спілкування, нові рішення…

7 IMG 446528 лютого 2020 р. науково-педагогічні працівники кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості факультету педагогіки та психології НПУ імені М.П. Драгоманова (к.п.н., доц. Шулигіна Р.А., к.п.н., доц. Довбня С.О., асист. Отченко Г.В. ) взяли участь у засіданні круглого столу «Результати наукових досліджень – у практику викладання в закладах вищої освіти», який було організовано за ініціативою голови Всеукраїнської громадської організації «Асоціація працівників дошкільної освіти» Ніною Омеляненко на базі ЗДО №270 Дарницького району м. Києва. Під час роботи круглого столу було порушено низку актуальних для вищої і дошкільної освіти питань, зокрема необхідність змін в системі підготовки фахівців та їх готовності практично забезпечувати орієнтацію на розвиток і саморозвиток індивідуальності дитини; висвітлення у періодичних фахових виданнях питань обміну досвідом, постійної самоосвіти, бажання знаходити й використовувати у роботі нові більш досконаліші педагогічні технології тощо. В обговоренні взяли участь доктор педагогічних наук Гавриш Н.В., доктор психологічних наук Піроженко Т.О., кандидат педагогічних наук Рейпольська О.Д. та інші науковці, викладачі вищої школи, практичні працівники галузі дошкільної освіти. На заході були яскраво презентовані програми: «Впевнений старт» для дітей середнього і старшого дошкільного віку та «Дошкільнятам – освіту сталого розвитку» для дітей 3-6 років життя; періодичні видання: «Практичний психолог: Дитячий садок», «Вихователь-методист дошкільного закладу». Насичена програма круглого столу завершилась підсумками, в яких висвітлено перспективи подальшої тісної взаємодії фахівців дошкільної та вищої освіти. Щиро вдячні за плідну співпрацю, цікаве спілкування і комфортну затишну атмосферу.

1 IMG 4462

 

Дочірні категорії

Кафедра педагогіки і психології дошкільної освіти 

НПУ імені М. П. Драгоманова: історія, реалії, перспективи

 

 

Поглиблене вивчення відповідних архівних документів та результатів ретроспективного аналізу історико-педагогічних матеріалів засвідчують те, що кафедра зародилась понад століття тому і пройшла багато етапів перетворення від минулого до сьогодення.

1907–1919 р.р. – Створення та існування Фребелівського інституту дошкільної підготовки, в якому працювали видатні постаті педагогічної освіти – В. В. Зеньковський, Н. Д. Лубенець, С. Ф. Русова, І. О. Сікорський та ін.

1920 р. – Інститут увійшов до складу Київського інституту народної освіти, вже як факультет дошкільного виховання.

1930-ті роки – Факультет дошкільного виховання переведено до Харківського педагогічного інституту.

1954 р. – Факультет поновили в складі Київського державного педагогічного інституту імені О. М. Горького, спадкоємцем якого сьогодні є Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. Існуючу в складі факультету дошкільного виховання кафедру початкової і дошкільної освіти, в ті роки очолював проф. Г. З. Івашин.

1960 р. – створена кафедра дошкільної педагогіки, керівником якої стала доц. О. М. Лещенко. До її складу в різні роки увійшли викладачі: З. Н. Борисова, О. К. Грибанова, Т. І. Дмитренко, М. Ф. Дубовик, Є. Ф. Лукіна, О. П. Ткаченко та перші її випускники – С. Ф. Бєлова, Л. В. Герасимова, Н. І. Зеленко, Н. І. Мітічева Л. Я. Скиданова та інші.

1965 – 1975 р.р. кафедру очолювала доц. О. К. Грибанова. У цей період свій науковий рівень більшість викладачів кафедри – В. І. Коник, Н. П. Орланова, О. П. Янківська, Н. Ф. Яришева, підвищували навчанням в аспірантурі, по закінченню якої успішно захищали дисертації.

1975 – 1991 рр. – кафедрою дошкільної педагогіки керувала З. Н. Борисова. Її склад поповнили талановиті педагоги – Г. В. Бєлєнька, О. Л. Богініч, Н. М. Кот, І. О. Луценко, М. А. Машовець, Г. В. Сухорукова, а згодом доценти Л. В. Артемова, Е. С. Вільчковський, І. С. Дьоміна та інші.

Галузь дошкільної освіти також збагатилась відомими випускниками кафедри, педагогами і психологами (К. О. Євстаф’єва, В. Г. Захарченко, В. У. Кузьменко, Т. Ф. Кунько, С. О. Ладивір, Л. І. Уманець, Л. Ю. Якименко та ін.). Завдяки їхнім науковим доробкам, впродовж тривалого часу кафедра займала провідні позиції у галузі серед  закладів вищої освіти України.

Досвід науково-педагогічних працівників кафедри дошкільної педагогіки склав підґрунтя для розвитку інновацій у дошкільній і вищій освіті, підготовки навчально-методичного забезпечення, вивчення вітчизняного і зарубіжного педагогічного досвіду тощо.

1991 – 2003 р.р. – кафедру очолювала проф. Л. В. Артемова – відомий вчений у галузі теорії та історії педагогіки, дошкільного виховання, теорії та методики професійної освіти дорослих.

2003 – 2008 р.р. – керувала діяльністю кафедри дошкільної педагогіки Інституту педагогіки і психології НПУ імені М.П. Драгоманова доц. М. А. Машовець, професійні інтереси якої пов’язані з педагогікою та психологією дошкільного дитинства та професійною підготовкою майбутнього дошкільного педагога. З 2008 року кафедра дошкільної педагогіки  отримала назву кафедра теорії та історії дошкільної педагогіки. 

2012 – 2015 р.р. – завідувала кафедрою теорії та історії дошкільної педагогіки доц. Н. М. Кот, яка за вагомий внесок у розвиток галузі дошкільної освіти була відзначена нагородою – знаком «Софія Русова».

За ці роки до лав кафедри приєднались досвідчені науковці: кандидат педагогічних наук, доцент Р. А. Шулигіна, кандидати психологічних наук, доценти В. М. Гальченко, С. Т. Репетій та інші.

У зв'язку з реорганізацією навчальних підрозділів НПУ імені М. П. Драгоманова в 2016 році, кафедра набула назву педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості й увійшла до складу факультету педагогіки і психології університету.

Завідувачем кафедри було призначено доктора педагогічних наук, професора Г. Г. Цвєткову, яка сьогодні спрямовує діяльність науково-педагогічного складу на вдосконалення, гармонізацію професійної підготовки майбутніх вихователів відповідно до потреб сьогодення на ґрунті постнекласичної методології шляхом створення креативно-розвивального освітнього простору в закладі вищої освіти.

Науково-педагогічний склад кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості сформований із фахівців, які мають високий науковий і практичний досвід роботи. У складі кафедри працює 11 осіб, з них: 1 доктор педагогічних наук, 8 кандидатів наук, 2 асистенти 1 лаборант.

Кафедра, керуючись новими європейськими стратегіями розвитку освіти в Україні, здійснює підготовку фахівців за освітньо-професійною програмою 012 «Дошкільна освіта», освітніми рівнями: перший (бакалаврський), другий (магістерський). Форми навчання: денна, заочна.

Стратегія розвитку кафедри

Основний стратегічний напрям – підвищення науково-педагогічної компетентності працівників до рівня, що дозволить кафедрі претендувати на роль одного з провідних осередків науково-педагогічної діяльності в галузі дошкільної освіти у межах освітнього простору України.

Принципи реалізації стратегії

Розвиток кафедри базуватиметься на принципах, що зможуть забезпечити реалізацію зазначеної стратегії:

  • компетентності усіх членів кафедри, що діятимуть на засадах колегіальності, відкритості, демократичності та єдності;
  • поєднання розвитку колективу та самовдосконалення кожного викладача як творчої особистості;
  • креативності у формування методів та форм реалізації стратегії розвитку кафедри;
  • інноваційності в підвищенні теоретичної та методичної культури працівників кафедри, основними рисами якої є взаємодія викладачів і студентів, соціокультурний діалог та захист суб’єктів професійної та освітньо-наукової діяльності.

Основні напрями діяльності (завдання)

для реалізації стратегії розвитку кафедри

  1. Приведення показників професійної діяльності та рівня кваліфікації кожного викладача кафедри в повну відповідність до чинних ліцензійних вимог освітньої діяльності.
  2. Створення системи фахового спрямованого підвищення кваліфікації викладачів кафедри.
  3. Запровадження відкритого, прозорого, поточного планування діяльності кафедри (навчальної, наукової, методичної та організаційної роботи).
  4. Формування механізмів та традиції самовдосконалення кожного викладача кафедри та умов реалізації його професійних компетентностей.
  5. Створення умов для започаткування кафедрою наукової школи.
  6. Використання Е-технологій в освітній діяльності, формування дистанційних курсів, відеолекцій, інтерактивних електронних навчальних видань тощо.
  7. Підтримання конкурентного статусу кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості в підготовці компетентних і конкурентоспроможних фахівців у галузі дошкільної освіти на національному ринку освітніх послуг та позиціонування НПУ імені М.П. Драгоманова і факультету педагогіки і психології як флагманів педагогічної думки.
  8. Підготовка наукових публікацій викладачами кафедри у зарубіжних наукових виданнях, що включені до різних наукометричних баз даних та мають індекси цитування.
  9. Розвиток ефективної взаємодії з українськими та зарубіжними партнерами з метою забезпечення академічної мобільності професорсько-викладацького складу кафедри та реалізації спільних проектів, грантових програм.
  10. Організація профорієнтаційної роботи з метою популяризації навчання за спеціальністю 012 «Дошкільна освіта», за різними освітньо-професійними програмами, рівнями на принципово нових засадах.
  11. Впровадження системи компетентнісного наставництва як одного з нових принципів підготовки професійного кадрового складу кафедри.
  12. Презентація на сайті кафедри освітніх досягнень викладачів та студентів, популяризація сучасних методів, технологій та методик навчання і викладання у вищій школі.
  13. Організація взаємодії з іншими освітніми закладами і науковими установами, проведення спільних засідань, семінарів, круглих столів, підготовка та видання наукової та навчально-методичної літератури.

Національне партнерство

Кафедра співпрацює із провідними науковими установами й університетами України:

  • Інститут проблем виховання НАПН України
  • Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України
  • Інститут педагогічної освіти та освіти дорослих НАПН України
  • Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка
  • Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка
  • ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет»
  • Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка
  • Київський університет імені Бориса Грінченка
  • Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя
  • Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського
  • Рівненський державний гуманітарний університет
  • Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини
  • Харківська гуманітарно-педагогічна академія та ін.
  • Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
  • Національна парламентська бібліотека України
  • Державна науково-педагогічна бібліотека імені В. О. Сухомлинського
  • Видавництва: «Академвидав», «Освіта», «Педагогічна преса» та ін.

Зарубіжне партнерство

Кафедра співпрацює із провідними науковими установами й університетами близького і далекого зарубіжжя:

  • Білоруським державним педагогічним університетом імені Максима Танка;
  • Казахським національним педагогічним університетом імені Абая;
  • Університетом едукології Литви;
  • Коледжем Південно-Східної Норвегії (The University College of Southeast Norway (USN) та ін.

Навчально-методична діяльність кафедри