Результати проходження виробничої практики в групах дошкільного віку студенти четвертого курсу денної форми навчання спеціальності 012 " Дошкільна освіта" демонстрували на звітний конференції, яка відбулась 29.11.2022 року.                                                         👩‍👧‍👧👩🏻‍🎨🤹‍♀🎭🎬🥁🎻🧩🪀🏓⚾️⛳️🪁🎡🧚🎠🪂📝🎊🎎🤓😎
 
🏠 📸 📚🎨🎲 Проходження практики 4⃣ курсу, 401ДШПС групи відбулося дистанційно на базі ЗДО «Wonderland».

ВІДЕО ЗВІТ З ПРАКТИКИ

👩‍💻👩🏽‍💻👩🏻‍💻Через умови, в яких ми знаходимось, практика відбулась дистанційно, що, на жаль, не дало в повному обсязі отримати інформацію яку можна отримати під час очної практики. Але дистанційний формат проведення занять зараз є більш актуальним, тому ми мали змогу більше поглибити свої знання у використанні демонстраційних програм та навчитись адаптувати заняття для онлайн проведення.
❓Під час проходження практики вся група могла в будь-який час ставити питання до керівника практики Савлук Галини Іванівни та одразу отримувати відповідь, що є дуже добре через обставини з якими ми зараз стикаємось.
✅🙂 Загалом завдання були інформативні та несли велику корить для нас, як для майбутніх вихователів.
🎓🎉 Магістранти групи 2⃣ ЗАМДШ випускного курсу спеціальності "Дошкільна освіта" успішно подолали останній етап практичної підготовки та гідно завершили Виробничу переддипломну практику (Керівник: доц. Раїса Шулигіна).

ВІДЕО ЗВІТ З ПРАКТИКИ

👥🏫📕📗📘 Зміст програми практики розкриває широкий спектр можливостей для співпраці магістрантів з науковцями галузі, мотивує до вивчення актуальних напрямів діяльності наукових установ, складає підґрунтя для завершення кожним студентом-практикантом кваліфікаційного магістерського дослідження. Зокрема узагальнення та систематизації зібраних матеріалів, оприлюднення результатів досліджень, отримання практичного досвіду тощо.
  📧 Отже, твердження Джорджа Бернарда Шоу про те, що "Єдиний шлях, що веде до знання, - це діяльність", було повністю підтверджено високими результатами практичної підготовки магістрантів.
   🌠 Успіхів та нових досягнень у самостійній педагогічній діяльності майбутнім фахівцям галузі дошкільної освіти.
   😏 "Я не хочу бути на волі своїх емоцій. Я хочу ними користуватися, насолоджуватися ними та домінувати над ними".Оскар Уайльд
   👩‍💻🌅 Кафедра педагогіки і психології дошкільної освіти продовжує гідно тримати освітянський фронт - провадить науково-педагогічну діяльність та презентує результати своїх актуальних досліджень. 🔭📡
   🎙2⃣3⃣ листопада 2⃣0⃣2⃣2⃣ року для студентів спеціальності 012 Дошкільна освіта, 013 Початкова освіта та 014.11. Середня освіта. Фізична культура була проведена неймовірно професійна та захоплююча гостьова онлайн-лекція доктора педагогічних наук, професора, завідувача кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти НПУ імені М.П. Драгоманова ЦВЄТКОВОЇ ГАННИ ГЕОРГІЇВНИ на тему: Г.
   🤝 Із вітальним словом до учасників заходу звернулася завідувач відділення дошкільної освіти та фізичного виховання Олена 
БРОВАТА, яка акцентувала увагу на важливості співпраці між Обласним коледжем „Кременчуцька гуманітарно-технологічна академія імені А.С. Макаренка“ та Національним педагогічним університетом імені М.П. Драгоманова.
     😎 На початку лекції ЦВЄТКОВА Ганна Георгіївна звернула увагу здобувачів освіти та викладачів на те, що освіта та освітяни – незламні, бо знаходять можливість працювати у складних умовах воєнного стану, на необхідності здійснювати кроки для забезпечення емоційної стійкості.
У подальшому спілкуванні лекторка акцентувала увагу на таких питаннях:
🏆 Секрет успіху в професійній діяльності.
☺️ Ключі до емоційного розвитку без меж.
📈 Стратегія емоційного розвитку: діємо, перевиконуємо вдосконалюємося.
😊 Магічне мистецтво емоційної стійкості.
    🤔 Під час виступу детально розкрито вимоги до педагога нової формації , наголошено на формуванні емоційного інтелекту ,учасникам було запропоновано цікаві вправи для розвитку емоційної стабільності та підтримки у складних життєвих ситуаціях.
    ⁉️Здобувачі освіти мали змогу безпосередньо задати питання спікеру та отримати на них вичерпну відповідь.
    😚 Дякуємо за запрошення та співпрацю!
    😉🇺🇦 Емоційною стійкістю та єдністю наближаємо перемогу!
 

     ❄️☃️🎇 Перший сніг - це вже привід для свята. Разом з учасниками Освітнього хабу НПУ запрошуємо Вас поринути у святкову атмосферу снігової казки.🎄 ВІДЕО

Дочірні категорії

Кафедра педагогіки і психології дошкільної освіти 

НПУ імені М. П. Драгоманова: історія, реалії, перспективи

 

 

Поглиблене вивчення відповідних архівних документів та результатів ретроспективного аналізу історико-педагогічних матеріалів засвідчують те, що кафедра зародилась понад століття тому і пройшла багато етапів перетворення від минулого до сьогодення.

1907–1919 р.р. – Створення та існування Фребелівського інституту дошкільної підготовки, в якому працювали видатні постаті педагогічної освіти – В. В. Зеньковський, Н. Д. Лубенець, С. Ф. Русова, І. О. Сікорський та ін.

1920 р. – Інститут увійшов до складу Київського інституту народної освіти, вже як факультет дошкільного виховання.

1930-ті роки – Факультет дошкільного виховання переведено до Харківського педагогічного інституту.

1954 р. – Факультет поновили в складі Київського державного педагогічного інституту імені О. М. Горького, спадкоємцем якого сьогодні є Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. Існуючу в складі факультету дошкільного виховання кафедру початкової і дошкільної освіти, в ті роки очолював проф. Г. З. Івашин.

1960 р. – створена кафедра дошкільної педагогіки, керівником якої стала доц. О. М. Лещенко. До її складу в різні роки увійшли викладачі: З. Н. Борисова, О. К. Грибанова, Т. І. Дмитренко, М. Ф. Дубовик, Є. Ф. Лукіна, О. П. Ткаченко та перші її випускники – С. Ф. Бєлова, Л. В. Герасимова, Н. І. Зеленко, Н. І. Мітічева Л. Я. Скиданова та інші.

1965 – 1975 р.р. кафедру очолювала доц. О. К. Грибанова. У цей період свій науковий рівень більшість викладачів кафедри – В. І. Коник, Н. П. Орланова, О. П. Янківська, Н. Ф. Яришева, підвищували навчанням в аспірантурі, по закінченню якої успішно захищали дисертації.

1975 – 1991 рр. – кафедрою дошкільної педагогіки керувала З. Н. Борисова. Її склад поповнили талановиті педагоги – Г. В. Бєлєнька, О. Л. Богініч, Н. М. Кот, І. О. Луценко, М. А. Машовець, Г. В. Сухорукова, а згодом доценти Л. В. Артемова, Е. С. Вільчковський, І. С. Дьоміна та інші.

Галузь дошкільної освіти також збагатилась відомими випускниками кафедри, педагогами і психологами (К. О. Євстаф’єва, В. Г. Захарченко, В. У. Кузьменко, Т. Ф. Кунько, С. О. Ладивір, Л. І. Уманець, Л. Ю. Якименко та ін.). Завдяки їхнім науковим доробкам, впродовж тривалого часу кафедра займала провідні позиції у галузі серед  закладів вищої освіти України.

Досвід науково-педагогічних працівників кафедри дошкільної педагогіки склав підґрунтя для розвитку інновацій у дошкільній і вищій освіті, підготовки навчально-методичного забезпечення, вивчення вітчизняного і зарубіжного педагогічного досвіду тощо.

1991 – 2003 р.р. – кафедру очолювала проф. Л. В. Артемова – відомий вчений у галузі теорії та історії педагогіки, дошкільного виховання, теорії та методики професійної освіти дорослих.

2003 – 2008 р.р. – керувала діяльністю кафедри дошкільної педагогіки Інституту педагогіки і психології НПУ імені М.П. Драгоманова доц. М. А. Машовець, професійні інтереси якої пов’язані з педагогікою та психологією дошкільного дитинства та професійною підготовкою майбутнього дошкільного педагога. З 2008 року кафедра дошкільної педагогіки  отримала назву кафедра теорії та історії дошкільної педагогіки. 

2012 – 2015 р.р. – завідувала кафедрою теорії та історії дошкільної педагогіки доц. Н. М. Кот, яка за вагомий внесок у розвиток галузі дошкільної освіти була відзначена нагородою – знаком «Софія Русова».

За ці роки до лав кафедри приєднались досвідчені науковці: кандидат педагогічних наук, доцент Р. А. Шулигіна, кандидати психологічних наук, доценти В. М. Гальченко, С. Т. Репетій та інші.

У зв'язку з реорганізацією навчальних підрозділів НПУ імені М. П. Драгоманова в 2016 році, кафедра набула назву педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості й увійшла до складу факультету педагогіки і психології університету.

Завідувачем кафедри було призначено доктора педагогічних наук, професора Г. Г. Цвєткову, яка сьогодні спрямовує діяльність науково-педагогічного складу на вдосконалення, гармонізацію професійної підготовки майбутніх вихователів відповідно до потреб сьогодення на ґрунті постнекласичної методології шляхом створення креативно-розвивального освітнього простору в закладі вищої освіти.

Науково-педагогічний склад кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості сформований із фахівців, які мають високий науковий і практичний досвід роботи. У складі кафедри працює 11 осіб, з них: 1 доктор педагогічних наук, 8 кандидатів наук, 2 асистенти 1 лаборант.

Кафедра, керуючись новими європейськими стратегіями розвитку освіти в Україні, здійснює підготовку фахівців за освітньо-професійною програмою 012 «Дошкільна освіта», освітніми рівнями: перший (бакалаврський), другий (магістерський). Форми навчання: денна, заочна.

Стратегія розвитку кафедри

Основний стратегічний напрям – підвищення науково-педагогічної компетентності працівників до рівня, що дозволить кафедрі претендувати на роль одного з провідних осередків науково-педагогічної діяльності в галузі дошкільної освіти у межах освітнього простору України.

Принципи реалізації стратегії

Розвиток кафедри базуватиметься на принципах, що зможуть забезпечити реалізацію зазначеної стратегії:

  • компетентності усіх членів кафедри, що діятимуть на засадах колегіальності, відкритості, демократичності та єдності;
  • поєднання розвитку колективу та самовдосконалення кожного викладача як творчої особистості;
  • креативності у формування методів та форм реалізації стратегії розвитку кафедри;
  • інноваційності в підвищенні теоретичної та методичної культури працівників кафедри, основними рисами якої є взаємодія викладачів і студентів, соціокультурний діалог та захист суб’єктів професійної та освітньо-наукової діяльності.

Основні напрями діяльності (завдання)

для реалізації стратегії розвитку кафедри

  1. Приведення показників професійної діяльності та рівня кваліфікації кожного викладача кафедри в повну відповідність до чинних ліцензійних вимог освітньої діяльності.
  2. Створення системи фахового спрямованого підвищення кваліфікації викладачів кафедри.
  3. Запровадження відкритого, прозорого, поточного планування діяльності кафедри (навчальної, наукової, методичної та організаційної роботи).
  4. Формування механізмів та традиції самовдосконалення кожного викладача кафедри та умов реалізації його професійних компетентностей.
  5. Створення умов для започаткування кафедрою наукової школи.
  6. Використання Е-технологій в освітній діяльності, формування дистанційних курсів, відеолекцій, інтерактивних електронних навчальних видань тощо.
  7. Підтримання конкурентного статусу кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості в підготовці компетентних і конкурентоспроможних фахівців у галузі дошкільної освіти на національному ринку освітніх послуг та позиціонування НПУ імені М.П. Драгоманова і факультету педагогіки і психології як флагманів педагогічної думки.
  8. Підготовка наукових публікацій викладачами кафедри у зарубіжних наукових виданнях, що включені до різних наукометричних баз даних та мають індекси цитування.
  9. Розвиток ефективної взаємодії з українськими та зарубіжними партнерами з метою забезпечення академічної мобільності професорсько-викладацького складу кафедри та реалізації спільних проектів, грантових програм.
  10. Організація профорієнтаційної роботи з метою популяризації навчання за спеціальністю 012 «Дошкільна освіта», за різними освітньо-професійними програмами, рівнями на принципово нових засадах.
  11. Впровадження системи компетентнісного наставництва як одного з нових принципів підготовки професійного кадрового складу кафедри.
  12. Презентація на сайті кафедри освітніх досягнень викладачів та студентів, популяризація сучасних методів, технологій та методик навчання і викладання у вищій школі.
  13. Організація взаємодії з іншими освітніми закладами і науковими установами, проведення спільних засідань, семінарів, круглих столів, підготовка та видання наукової та навчально-методичної літератури.

Національне партнерство

Кафедра співпрацює із провідними науковими установами й університетами України:

  • Інститут проблем виховання НАПН України
  • Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України
  • Інститут педагогічної освіти та освіти дорослих НАПН України
  • Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка
  • Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка
  • ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет»
  • Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка
  • Київський університет імені Бориса Грінченка
  • Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя
  • Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського
  • Рівненський державний гуманітарний університет
  • Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини
  • Харківська гуманітарно-педагогічна академія та ін.
  • Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
  • Національна парламентська бібліотека України
  • Державна науково-педагогічна бібліотека імені В. О. Сухомлинського
  • Видавництва: «Академвидав», «Освіта», «Педагогічна преса» та ін.

Зарубіжне партнерство

Кафедра співпрацює із провідними науковими установами й університетами близького і далекого зарубіжжя:

  • Білоруським державним педагогічним університетом імені Максима Танка;
  • Казахським національним педагогічним університетом імені Абая;
  • Університетом едукології Литви;
  • Коледжем Південно-Східної Норвегії (The University College of Southeast Norway (USN) та ін.

Навчально-методична діяльність кафедри