🔬👥 У змішаному форматі 21 червня відбулося пленарне засідання ІІ Міжнародної науково-практичної конференції «Трансформаційні процеси соціально-гуманітарної освіти сучасної України в умовах війни: виклики, проблеми та перспективи» за організації Соціально-гуманітарного факультету Західноукраїнського національного університету у м. Тернополі.

1718265984 navy blue scholarship instagram post 1080 x 1680 pks 1280 x 1680
   👩🏼🎙👶🧠 До свята науки приєдналася і завідувачка кафедри дошкільної освіти Педагогічного факультету Українського державного університету імені Михайла Драгоманова, докторка педагогічних наук, професорка Цвєткова Ганна Георгіївна з доповіддю «Нейропедагогічні аспекти розвитку мозку в ранньому дитинстві»!

Screenshot 2024 06 21 12 02 12 745 us.zoom.videomeetings
     IMG 20240621 154803

   Ганною Георгіївною у своєму виступі було наголошено на етапах розвитку мозку дітей, який взаємопов’язаний з отриманням ними досвіду сенсорними системами (зору, дотику, слуху, нюху, смаку, рівноваги). Запропоновані сенсорні ігри стимулюватимуть мозкову активність, сприятимуть гармонійному здоровому розвитку дитини дошкільного віку.

Screenshot 2024 06 21 12 09 46 577 us.zoom.videomeetings
 Screenshot 2024 06 21 12 15 04 158 us.zoom.videomeetings

   Screenshot 2024 06 21 12 15 46 845 us.zoom.videomeetings

 Screenshot 2024 06 21 12 14 35 713 us.zoom.videomeetings

 IMG 20240621 154826

 😉📙 Від якісної освіти вихователів та батьків, стійкості, емоційної стабільності дорослих залежить розвиток майбутнього нації - щасливих дітей!
   🙌 Щиро вдячні організаторам Міжнародної науково-практичної конференції за можливість взяти узяти у такому ефективному та корисному для обміну досвідом науковому заході!
   🤝 Гуртуймося, спілкуймося, ділимося і надалі ідеями та досягненнями. Завжди готові до співпраці!

   📩 З повагою,
колектив кафедри дошкільної освіти Педагогічного факультету Українського державного університету імені Михайла Драгоманова!

434564466 943830720864967 4447218256021477110 n
  434859516 943830784198294 7212270122224315842 n
 🕹🔎🦕🤗 З нагоди місяця науки в Українському державному університеті імені Михайла Драгоманова за підтримки декана Педагогічного факультету кандидата педагогічних наук, професора Тараса Олефіренка та з ініціативи завідувачки кафедри дошкільної освіти, доктора педагогічних наук, професора Ганни Цвєткової 2 квітня 2024 року відбувся гостьовий вебінар-тренінг доктора психологічних наук, професора кафедри психології розвитку Київського національного університету імені Тараса Шевченка, досвідченого тренера-практика Катерини Мілютіної на тему «Організація дослідницьких та ігрових проєктів з дітьми». Цільовою аудиторією вебінару були студенти, науково-педагогічні працівники, педагоги-практики, стейкхолдери. У вебінарі взяло участь 7⃣5⃣ учасників.
  Вітальне слово мовила берегиня українського дошкілля, завідувачка кафедри дошкільної освіти професор Ганна Цвєткова, в якому привітала всіх учасників та запросила до взаємодії та співпраці.
  Спікер поділилася результатами організації дослідницьких та ігрових проєктів з дітьми дошкільного віку в умовах ЗДО за різноманітною тематикою: «Я і моя група восени», «Місто», «Космос», «Динозаври», «Що ми їмо», «З квасолинки до рослинки» тощо. Було висвітлено поетапні кроки реалізації проєктів: підготовка (наскрізний план проєктів, обладнання, створення центрів занять з математики, письма, читання, ліпки, малювання та апліакації), етап реалізації проєкту (проблемні питання, збір інформації, обговорення, квести, підсумки), захист (оформлення матеріалів, захист проєктів).
  Спікер вела бесіду в невимушеному гумористичному стилі з теплом і любов’ю до дітей. Розповідала про дитячі інсайти, нові відкриття та психологічні особливості дитячого проєктного, пошуково-дослідницького та креативного мислення, створення внутрішнього плану дій в процесі дослідження оточуючого світу. Дитячі дослідницькі та ігрові проєкти реалізувались
🚘 у створенні макету міських кварталів з чайних коробок з оптимізацією інфраструктури, «будівництво» доріг зі стрічок, глиняних машин, які в дитячих ручках активно «таксували» до магазинів, пошти, поліклінік;
🦖 світ динозаврів (питання дітей: «Куди ж пропали динозаври і чому?»);
👤 про пластичну анатомію (будова та рух людського тіла);
медичну фізіологію, яка цікавить дітей дошкільного віку («Звідки беруться діти»?), 💦 кругообіг у природі (колоообіг води, ланцюги харчування тощо) та космічні планети…🪐
  Дійсно, дитяче пізнання, мислення, уява та фантазія безмежні! ☺️
Вебінар пройшов на одному диханні у теплій, дружній атмосфері, залишив позитивні емоції та враження в учасників. Ми дуже вдячні нашій гості та всім учасникам за цю зустріч.
✍ Замітку підготувала кандидат психологічних наук, старший викладач кафедри дошкільної освіти Віра Корх.
 🎓🤔Упродовж крайніх десятиліть суттєво змінились вимоги до здобувачів вищої освіти. Випускники педагогічних спеціальностей відчувають відповідальність за якість зорганізованої ними освітньої діяльності, особливо гостро це відчувається в умовах військового стану. Здобувачі, що опановують спеціальність 012 «Дошкільна освіта», прагнуть оволодіти всіма технологіями, щоб створити сприятливі для розвитку дітей дошкільного віку умови. А тому в процесі їхньої підготовки має приділятись велика увага організації освітнього процесу на основі принципу науковості та з урахуванням результатів досліджень учених з психопедагогіки, з педагогіки психовиховання. Саме ці напрями в у вітчизняній освіті пов’язані з іменем Беха Івана Дмитровича, доктора психологічних наук, професора, дійсного члена Національної академії педагогічних наук України та учених його наукової школи.
   🤗👫✅ 1⃣3⃣ лютого 2⃣0⃣2⃣4⃣ року з ініціативи Цвєткової Г.Г., завідувача кафедри дошкільної освіти, доктора педагогічних наук, та Довбні С.О., доцента кафедри, кандидата педагогічних наук, з метою розширення інформованості студентів 1⃣ курсу з навчальних курсів «Наукова майстерня педагога дошкільної освіти» та «Дошкільна педагогіка» була зорганізована зустріч з Бехом І. Д., директором Інституту проблем виховання НАПН України та з Рейпольською О.Д., доктором педагогічних наук, професором, завідувачем лабораторії дошкільної освіти та виховання. У зустрічі також взяли участь Барановська Л.В., доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри дошкільної освіти та Кузьменко І.М., асистент цієї кафедри.
   🧑‍🦳🎙 Слухачі відчули стенічні емоції, осмислюючи зміст лекції Беха Івана Дмитровича про розвивальне освітнє середовище. На основі принципів доступності на врахування вікових особливостей студентів доповідачем була проведена ґрунтовна робота з ключовими поняттями з проблеми: «середовище», «розвиток», «розвивальне середовище», «фізичний розвиток», «психічний розвиток», «сіпси», «розвивальна ситуація», «педагогіка психовиховання». Лекція мала проблемний характер, до вирішення педагогічних ситуацій були долучені всі студенти. Особливу увагу було приділено вихователю ЗДО як посереднику між освітнім середовищем і дитиною, яку, згідно з власною концепцією особистісно зорієнтованого виховання, шановний академік називав «дитинкою». Зацікавленість слухачів не мала меж, про що засвідчили й численні запитання. Мабуть, цитованим упродовж всього педагогічного життя майбутніх вихователів залишиться така дефініція поняття «особистісно зорієнтований підхід»: «Це підхід, який забезпечує інтенсивну високопочуттєву єдність; підхід, який дає уявлення не лише про об’єкт, а й про його творця, творця світу, культури; про знання - через людину та її почуття; підхід, який зумовлює олюднення знань». Як апофеоз, шановний Іван Дмитрович зауважив: «Педагог має сильно вразити учня, дошкільника. Лише це в подальшому зумовить саморозвиток, самонавчання».
photo 2024 02 14 14 43 51
  💁🏼‍♀️🎙 Змістовною й проникливою була також доповідь Рейпольської О. Д., доктора педагогічних наук, професора, завідувача лабораторії дошкільної освіти та виховання. Ольга Дмитрівна, як і Цвєткова Ганна Георгіївна, є представницями наукової школи Беха Івана Дмитровича. Конкретизуючи основні положення лекції свого наставника, професор розкрила особливості розвивального середовища ЗДО, наступність між ним і НУШ; порівняла державні стандарти БКДО та НУШ з проєкцією на розуміння розвивального освітнього середовища. Також була приділена увага основним принципам створення сучасного освітнього середовища та розвивальних центрів.
photo 2024 02 14 14 43 51 2
  😲✍👍🏻 Враженнями від такої незвичної зустрічі як за змістом, так і за її суб’єктами студенти поділяться в есе, яке, ймовірно, завдяки комп’ютерним технологіям, назавжди залишить у пам’яті емоції й ключові положення олюдненої педагогіки, педагогіки психовиховання Беха Івана Дмитровича та його наукових послідовників.
 

  З дисциплін «Управління в організації закладу дошкільної освіти» й «Проектування та методичний супровід освітнього процесу в закладі дошкільної освіти» викладачі, завідувачка кафедри дошкільної освіти, д.п.н., проф. Ганна Цвєткова та к.п.н., доц. Софія Довбня 16 січня 2024 року ініціювали для студентів 1 курсу другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 012 Дошкільна освіта групи І-ЗМДШ гостьову лекцію за спікерування головного редактора журналу «Вихователь-методист дошкільного закладу», досвідченого педагога, викладача к.п.н. Олени Стаєнної.

photo 2024 01 17 15 36 52

photo 2024 01 17 15 38 24

 photo 2024 01 17 15 37 27photo 2024 01 17 15 38 02

 Викладачів кафедри дошкільної освіти та майбутніх і вже працюючих вихователів та вихователів-методистів на лекції спікерка детально ознайомила зі структурою електронного журналу «Вихователь-методист дошкільного закладу» та його цікавими вкладками:

  • «Андвент-календар» з корисними матеріалами на кожен день з 1 грудня по 25 грудня;
  • «Нормативно-правова база» із зібраною колекцією за відповідністю та датою актуальних кодексів, законів, листів, постанов й статей за цією темою;
  • «Книги» із розміщеними книгами за професійною тематикою;
  • «Сервіси» як електронним помічником в роботі вихователя-методиста зі створення протоколу заняття, плану-конспекту, ігор та вправ; за словами Олени Стаєнної особливою популярністю читачів-передплатників користуються наявні інструментарій для моніторингу, циклограми, плани та приклади оформлення документів;
  • «Вебінари», вкладка якої відображає найближчі вебінари;
  • «Скарбничка вихователя: архів» та «Практичний психолог: архів», на сторінках якого можна переглянути архіви журналів.

  Також Олени Стаєнна представила сервіси журналу «Практика управління дошкільним закладом» («Колекція врізцевих інструкцій», «Код у табелі», «Визначник групи наказу», «Строки зберігання документів», «Пошук по класифікатору професій», «Конструктор плану евакуацій»).

 photo 2024 01 17 15 39 13

 Вдячні Олені Стаєнній за приділений нам час та детальний екскурс дійсно корисними для педагогів журналами! Сподіваємося на подальшу плідну співпрацю!

  Всім зацікавленим педагогам залишаємо корисні лінки на ці журнали:

  Вихователь-методист дошкільного закладу:

https://emetodyst.expertus.com.ua/

  Практика управління дошкільним закладом:

https://ezavdnz.expertus.com.ua/

  Передплату на журнал можна здійснити за посиланнями:

https://shop.expertus.media/catalog/osvita/vmdz/?utm_source=emetodyst.expertus.com.ua_promo&utm_medium=refer&utm_campaign=VMDZP_promo_button_top

https://shop.expertus.media/catalog/osvita/pudz/?utm_source=ezavdnz.expertus.com.ua_promo&utm_medium=refer&utm_campaign=PUDZ_promo_button_top

 🤩🥰👏 Грамотою Міністерства освіти і науки України нагороджений приватний заклад дошкільної освіти «ДИТЯЧИЙ ПРОСТІР ГНІЗДО» за зайняте 1⃣ місце серед 💯 кращих ЗДО України (заклади які відновили свою роботу під час війни) «Наш ЗДО найкращий – 2⃣0⃣2⃣3⃣ року», директор – стейкхолдер, магістрант 2⃣ курсу спеціальності «Дошкільна освіта» педагогічного факультету Українського державного університету імені Михайла Драгоманова Винар Ольга Вячеславівна.
 
 💐🏆👍 Щиро вітаємо Ольгу Вячеславівну із заслуженою перемогою, яка є підтвердженням Ваших високих особистісних якостей, управлінського таланту, відданості улюбленій справі, мудрості, наполегливості і високого професіоналізму!
 🙌 Творчого натхнення! Нових професійних успіхів!

зображення viber 2023 11 26 11 07 02 544