Н
П
У
Кафедра дошкільної освіти
- Details
- Hits: 334
9 березня 2023 року з 11 год до 13 год відбулася гостьова лекція на тему: «Визначення об'єкту, предмету мети і завдань в компаративних дослідженнях у сфері дошкільної та початкової освіти в Швеції та Україні» («Definition of the object, subject, goal and tasks in comparative studies in the field of preschool and primary education in Sweden and Ukraine») д.п.н., професорки кафедри іноземних мов і перекладу Національного авіаційного університету Мельник Наталії Іванівни на дистанційній платформі Zoom англійською мовою. Лекція проводилася в Університеті Євле в м.Євле, Швеція.
На лекції були присутні завідувачка кафедри дошкільної освіти, д.п.н., проф. Цвєткова Ганна Георгіївна, доцент Довбня Софія Олегівна, інші педагоги кафедри дошкільної освіти, науково-педагогічний склад педагогічного факультету та студенти 1,2 курсів ОС бакалавр та 1 курсу ОС магістр денної та заочної форми навчання, педагогічного факультету, спеціальності 012 Дошкільна освіта УДУ імені Михайла Драгоманова, а також іноземні студенти по обміну у Швеції. Всього зафіксовано 105 учасників.
На початку лекції лектор Наталія Мельник актуалізувала у пам`яті студентів завдання з минулого заняття: вони описували враження від переглянутих мультфільмів з проблем поведінки та соціалізації дітей дошкільного віку. Лектор порівнювала особливості організації діяльності дошкільних установ Швеції та України.
Лекція була присвячена різним видам і методам наукових досліджень, як-то: спостереження, експеримент, кореляційні, компаративні (порівняльні) дослідження, описові: опитування, історичні дослідження, контент аналіз, якісні дослідження (етнографічні, наративні, феноменологічні, теоретичні, метод кейсів).
Професор запропонувала пірамідальну модель ієрархії типів наукових досліджень:
перший рівень – нелюдські дослідження: тварин тощо,
другий рівень – описові дослідження;
третій рівень – експериментальні дослідження;
вищий рівень – мета-аналіз та систематичні огляди.
Лектор у презентації навела шляхи отримання знання про існування речей: сенсорний досвід, згода з іншими, метод експертної думки, логіка, науковий метод дослідження. Було розглянуто етапи наукового процесу пізнання:
1. ідентифікація проблеми;
2. уточнення проблеми дослідження;
3. визначення даних, які можуть допомогти вирішити дану проблему;
4. організація дослідження та збір емпіричних даних;
5. інтрепретація (пояснення) результатів.
У якості практичного завдання студентам було роздано роздруківки з описами різних наукових досліджень і дано завдання визначити вірно їх типи (компаративні, кореляційні, експериментальні, описові тощо). Студенти успішно справилися із поставленим завданням. Українські студенти мали змогу виконати це завдання дистанційно.
В кінці лекції було закцентовано увагу на етапах процесу дослідження (на слайді нижче):
· вибір теми дослідження;
· ідентифікація дослідницької проблеми;
· постановка дослідницьких завдань;
· створення дизайну (оформлення) дослідження;
· написання пропозицій (способів організації) дослідження.
Лекція була логічно побудована за продуманою автором структурою, сповнена наукової термінології, навчальний матеріал вдало схематично презентовано на слайдах. Лектор поводилася емоційно та в позитивному настрої, була в контакті зі студентами. Завдяки цьому, студенти були активними, ініціативними, підтримували діалог з лектором, давали зворотний зв`язок, охоче виконували навчальні завдання.
Вдячні Наталії Іванівні за запрошення та співпрацю!
Матеріали лекції доступні за посиланням:
- Details
- Hits: 322
В рамках міжнародного співробітництва та партнерства колектив кафедри дошкільної освіти на чолі із завідувачкою кафедри, д.п.н, проф. Ганною Цвєтковою та заступницею декана з наукової роботи та міжнародних зв'язків, проф. Оленою Матвієнко разом зі студентами перших курсів, денної, заочної форми навчання першого (бакалаврського) і другого (магістерського) рівнів вищої освіти спеціальності "Дошкільна освіта" педагогічного факультету УДУ імені Михайла Драгоманова долучилися до гостьової лекції "PERSONAL IDENTITY FORMATION OF A CHILD IN THE CONTEXT OF SOCIETY DEVELOPMENT Ukraine and Sweden" (ФОРМУВАННЯ ОСОБИСТІСНОСТІ ДИТИНИ В КОНТЕКСТІ РОЗВИТКУ СУСПІЛЬСТВА Україна та Швеція) д.п.н., доц. кафедри освіти та бізнесу, факультету освіти Наталії Мельник.
Проведення лекції відбулося на базі Університету Євле, м.Євле.
Відкрила лекцію та представила концепцію її проведення лідер курсу Кія Кімгаг, PhD, Факультет освіти, кафедра освіти та бізнесу, Університету Євле.
До учасників-слухачів лекції також долучилися студенти з різних європейських університетів по обміну Еразмус+ та колеги з Норвегії, Франції, Іспанії, Голландії, Бельгії, Німеччини.
У своєму виступі лекторка Наталія Мельник:
представила особливості становлення особистості у контексті соціального оточення з ранніх років та до пізньої юності;
показала ретроспективу становлення особистості в контексті авторитарного устрою держави та демократичних перетворень в українському суспільстві;
провела компаративний аналіз з особливостями визначення пріоритетів у процесі формування та становлення
особистості в змісті українського Базового компонента дошкільної освіти та Куррикулуму дошкільної освіти в Швеції.
Дякуємо Наталії Іванівні за можливість долучитися до цікавої та змістовної лекції!
- Details
- Hits: 341
Лідерство починається з особистих та професійних якостей керівника.
В цьому 21 лютого 2023 року переконалися учасники онлайн-семінару «Лідерство в дошкіллі», спікеркою якого була завідувачка кафедри дошкільної освіти Українського державного університету імені Михайла Драгоманова, докторка педагогічних наук, професорка Ганна Цвєткова.
У своєму виступі спікерка не тільки розкрила орієнтири успішного керівника, структуру керівництва і лідерства, важливість командної роботи для керівника та вихователів, а й активізувала учасників цікавими кейс-завданнями.
Керівник закладу освіти є ключовою фігурою особистістю-фасилітатором, який підвищує свій авторитет серед колег, мотивує вихователів до розвитку здібностей дитини, налагоджує командну роботу, сприяє відчуттю значущості кожного члена колективу, стимулює професійне самовдосконалення вихователів, розуміє своїх колег.
Ганна Георгіївна під формулою успішного керівника вважає, що лише любов до життя та професії у поєднанні з цілями, однодумцями, реальними дедлайнами, сміливістю, помилками, прикладом, надією, відкритістю, фасилітацією, щирістю сприятимуть успіху. Що ще на вашу думку сприятиме успіху в діяльності педагогічного колективу?
Дякуємо нашим стейкхолдерам - управлінню Державної служби якості освіти у Київській області за організацію та участь! Сподіваємося на подальшу плідну співпрацю заради вдосконалення якості вищої та дошкільної освіти!
- Details
- Hits: 445
Я не хочу бути на волі своїх емоцій. Я хочу ними користуватися,
насолоджуватися ними та домінувати над ними.
Оскар Уайльд
Кафедра педагогіки і психології дошкільної освіти продовжує гідно тримати освітянський фронт - провадить науково-педагогічну діяльність та презентує результати своїх актуальних досліджень.
листопада року для студентів спеціальності 012 Дошкільна освіта, 013 Початкова освіта та 014.11. Середня освіта. Фізична культура була проведена неймовірно професійна та захоплююча гостьова онлайн-лекція доктора педагогічних наук, професора, завідувача кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти НПУ імені М.П. Драгоманова ЦВЄТКОВОЇ ГАННИ ГЕОРГІЇВНИ на тему: «СТРАТЕГІЯ ЕМОЦІЙНОГО РОЗВИТКУ».
Із вітальним словом до учасників заходу звернулася завідувач відділення дошкільної освіти та фізичного виховання Олена БРОВАТА, яка акцентувала увагу на важливості співпраці між Обласним коледжем "Кременчуцька гуманітарно-технологічна академія імені А.С. Макаренка" та Національним педагогічним університетом імені М.П.Драгоманова.
На початку лекції ЦВЄТКОВА Ганна Георгіївна звернула увагу здобувачів освіти та викладачів на те, що освіта та освітяни – незламні, бо знаходять можливість працювати у складних умовах воєнного стану, на необхідності здійснювати кроки для забезпечення емоційної стійкості.
У подальшому спілкуванні лекторка акцентувала увагу на таких питаннях:
Секрет успіху в професійній діяльності.
Ключі до емоційного розвитку без меж.
Стратегія емоційного розвитку: діємо, перевиконуємо вдосконалюємося.
Магічне мистецтво емоційної стійкості.
Під час виступу детально розкрито вимоги до педагога нової формації , наголошено на формуванні емоційного інтелекту ,учасникам було запропоновано цікаві вправи для розвитку емоційної стабільності та підтримки у складних життєвих ситуаціях.
Здобувачі освіти мали змогу безпосередньо задати питання спікеру та отримати на них вичерпну відповідь.
Дякуємо за запрошення та співпрацю!
Емоційною стійкістю та єдністю наближаємо перемогу!
- Details
- Hits: 474
💙💛🌎 Україна надихнула весь світ. Ми живемо в епоху україноцентризму!
Д. Байден.
Війна перевернула світ. Як вважає, Георгій Філіпчук: «Війна остаточно показала хто є хто, які цінності сприймає цивілізація і хто насправді їх здатен захистити. 🚀Наше завдання – наповнювати та збагачувати цю ідею, яка стала універсальною в глобальному світі. Чинити так, як це роблять наші героїчні Воїни, Добровольці, що зуміли наповнити величезною морально-етичною енергією священне гасло «Слава Україні!».
👥В цих умовах, обмін досвідом та науковими надбаннями мають непересічне значення для врівноваження психо-емоційного стану педагогів та пошуку шляхів вирішення актуальних проблем дошкільної освіти. Педагогічний факультет, кафедра педагогіки і психології дошкільної освіти продовжує ефективно співпрацювати зі своїми стейкхолдерами.
💃Організатором вебінару, який відбувся 28 квітня, стала доцент кафедри Войтюк Ірина Вікторівна, яка своєю енергією та активності надихає колег та педагогів. Викладачі кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти педагогічного факультету Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова (👩🏻💼організатор – доц. Войтюк І.В.; 🎤спікери: зав.каф. проф. Цвєткова Г.Г., доц. Ступак О.Ю., доц. Довбня С.О., асист. Шелепко Г.В., викл. Савлук Г.І.). провели для педагогів👯♀ Першотравенського закладу дошкільної освіти «Мрія» Баранівської міської ради (👩🏫директор ЗДО – Мельник О.С.) креативну зустріч.🔥🌈🎨
🎙У рамках зустрічі проф. Цвєтковою Ганною Георгіївною презентована тема: «Як вихователю подолати стреси та спілкуватися з дітьми в умовах війни», за якою спікером продемонстровані практичні поради та корисні техніки для психо-емоційної підтримки педагогів у стресі, запропонована ізраїльська терапія ДДДПП для дітей, які пережили сильну стресову подію. 💭«Для того, щоб ефективно працювати з дітьми і зберігати себе від всіх стресових ситуацій обов’язково берегти свою «внутрішню дитину», свій внутрішній потенціал, працювати над собою. Якщо ми заспокоїли себе, привели себе в нормальний стан, ми ефективно спрацюємо з дітьми» стверджує Ганна Георгіївна. 🌟«Родзинкою» виступу Цвєткової Г.Г. став майстер-клас релаксаційних ігор-вправ «фортепіано», «ваза», «сова», «королева», «шейк радості», що об’єднав всіх учасників, створив позитивний настрій та приніс задоволення.☺️🙂🥰👏
🎙📲💻У свою чергу, доц. Ступак Оксана Юріївна звернула увагу присутніх на використанні корисних ресурсів для створення online вікторин для дітей старшого дошкільного віку, як-то: Wordwall та LearningApps.org. Оксана Юріївна продемонструвала, що створювати вікторини, кросворди та інші інтерактивні ігрові вправи на цих сервісах легко, достатньо обрати потрібний шаблон для вправи і додати вміст (текст, зображення, посилання, відео тощо), або використати вже готові вправи. Відповідно до освітніх цілей на сервісі LearningApps.org можна ще й обрати рівень складності вправ (від дошкільної до післядипломної освіти).
🎙🌳🌷🐞Спікер доц. Довбня Софія Олегівна глибоко розкрила тему: «Інноваційні ЕКО-технології як основа формування природничо-екологічної компетентності дітей дошкільного віку». У межах проблеми Софія Олегівна:
☘проаналізувала зміст і завдання освітнього напряму Базового компоненту дошкільної освіти «Дитина в природному довкіллі»;
☘описала сучасні підходи щодо організації форм активності дітей в природничо-інтегрованому середовищі закладу дошкільної освіти;
☘змоделювала природничо-розвивальне середовище формування природничо-екологічної компетентності у дітей, куди ввійшли екологічна стежина, екологічна кімната, міні музей природи, дослідницька лабораторія, метео майданчик;
☘надала поради щодо участі батьків у розвитку природничо-екологічної компетентності дитини.
🎙🌲🍊🍎Завершальний виступ асист. Шелепко Галини Володимирівни, яка показала учасникам вебінару можливу модель створення казкового світу ландшафтного дизайну у закладі дошкільної освіти на прикладі японської садово-паркової культури та особливостей виховання дітей «країни вранішнього сонця».
🥰Доброзичливу атмосферу спілкування та позитивний настрій гарантували організатори, спікери та учасники заходу.
🤝Щиро дякуємо за участь й плекаємо надію на подальшу тісну співпрацю.