✅Сьогодні 15 березня 2022 року об 10:00 відбулося засідання колективу кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти (завідувачка професор Цвєткова Ганна Георгіївна) Педагогічного факультету НПУ імені 
М. П. Драгоманова у Google Meet. 
 
💻📱Наразі трудова діяльність працівників організована в дистанційному режимі.🗣Відбувається постійна комунікація викладачів та здобувачів вищої освіти спеціальності "Дошкільна освіта". Налагоджено невідкладне інформування засобами доступного зв’язку про умови функціонування колективу кафедри, можливість роботи та стан безпеки працівників і здобувачів вищої освіти.
 
🫂У підсумку засідання колективу кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти  було прийнято рішення підтримувати постійну комунікацію з працівниками кафедри та здобувачами вищої освіти під час канікул, що триватимуть до 1 квітня 2022 року, та організувати підготовку викладачів і студентів до продовження навчання з 4 квітня 2022 року у зручному та безпечному форматі для всіх учасників освітнього процесу.
 
💙💛Згуртованість і патріотизм - шлях до перемоги! У єдності наша сила!
🕊Миру для України!!!

IMG 20220315 105013IMG 20220315 105105

 
 
🟢Щоб показати, що добро завжди перемагає зло:
 
«Котигорошко»
 
«Кирило Кожум’яка»
 
«Бух Копитович»
 
«Іван-Побиван»
 
🟣Щоб показати, що звичайні люди можуть усе:
 
«Мудра дівчина»
 
«Срібні воли»
 
«Як маленька бджола врятувала гуску".
 
🌱Джерело: Освіторія
🍀Доктор психологічних наук Любов Найдьонова радить 9 ключів для підтримки психологічного імунітету та вправу "Віртуальні обійми", яку можна застосовувати онлайн зі студентами (учнями)
 
💭Головний психологічний стан, з яким маємо боротися зараз, — це відчуття нікчемності й безсилля. Перебувати в такому стані шкідливо для психіки. Тому ми з ізраїльськими колегами обговорювали на онлайн-зустрічі 9 ключів для підтримки психологічного імунітету.
 
1️⃣ Бути в дії. Запитуйте себе: кому я можу допомогти зараз? Це допомагає і нам, і дітям. Мати мету і роль дає сенс у складній ситуації. Тож маємо подбати, щоб бути зайнятими. Давайте дітям конкретні завдання: «Порахуй, скільки дітей», «Допоможи мені зробити це і це». Подумайте, що ще може зробити дитина, щоб допомогти собі.
 
2️⃣Обов’язок. Обов’язок рятує людину. Запитайте себе: за що я відповідаю? Наприклад, за те, щоб заспокоїти та зайняти дітей (навчанням, волонтерством за віком), за зв’язок із колегами, керівником. Дітям також давайте посильні обов’язки — це повертає відчуття контролю. Якщо дитина має місію, буде відчувати себе потрібною, а це дає сили.
 
3️⃣Рутина. Рутина та звичність — велика сила. Школа має повернутися до рутини. Важливо знову зробити розклад занять. Навіть зараз, коли все змінилося, для дитини це буде частиною зайнятості, яка збереглася. Це дає наснагу, адже тут дитина знає, що потрібно робити: що буде сьогодні, що буде потім.
 
4️⃣Організація. Коли світ змінився, потрібно організувати свій день. Навіть найменші побутові справи чи проблеми, які ми вирішуємо, укріплюють нас.
 
5️⃣Якір. Подумайте: що допомагає мені? Що тримає мене? Сім’я, друзі, робота, мета. Послухайте музику, поговоріть із близькими, знайдіть маленьке задоволення в ситуації. Запитайте дитину: що тобі дає задоволення в цій ситуації?
 
6️⃣Бути на зв’язку. Створіть коло людей, з якими ви тримаєте зв’язок. Особливу увагу приділіть дітям, які віддаляються, усамітнюються. Ініціюйте з ними зв’язок і тримайте контакт.
 
7️⃣ Встановити різницю між «небезпечно» і «страшно». Небезпека — це коли є конкретна загроза, її можна зменшити дією. Страх — це наше відчуття, а не небезпека, проте тіло поводиться так, наче це небезпека. Поясніть цю різницю дітям і запитайте: зараз вам небезпечно чи просто страшно? Якщо є відчуття страху, можемо пробувати разом повільно дихати, стискати-розслабляти м’язи, відволікати увагу.
 
8️⃣ Розмовляти з дітьми спокійно. Якщо дорослі нервують, то це дуже впливає на дітей. Тому обмежте перегляд новин дітьми. У розмовах з ними передавайте інформацію відкрито і спокійно, розповідайте факти, а головне — слухайте, що діти вже знають.
 
🥰🫂І нарешті обіцяна вправа «Віртуальні обійми»
Щойно у вас з учнями чи близькими вам людьми буде нагода зустрітися онлайн, пробуйте «віртуальні обійми». Домовляєтеся, що зараз по різні боки зв’язку берете в руки подушку, згорнутий плед чи куртку, іграшку, будь-яку м’яку об’ємну річ. Обіймаєте її одночасно, притискаєте, наче ту рідну людину, що на великій відстані від вас. Так ви допомагаєте своїй обіймальній уяві, додаючи тактильних стимулів. Психологи дослідили: для отримання ефекту присутності потрібен тактильний канал та ще один — слуховий чи зоровий. Навіть «віртуальні обійми» долають дистанцію і дарують відчуття єдності і сили.
 
💙💛Пам’ятайте: разом ми сила. Якою б складною не була ситуація, вона мине. Ми допоможемо одне одному здолати ці труднощі

🚨СИМПТОМ ФАНТОМНОЇ СИРЕНИ
Що з цим робити?

Коли травма надто сильна та психіка не може її переварити, може виникнути ПТСР або/та дереалізація.

Війна - потужна травма для кожного з нас, чи є ти військовий або цивільний.

Симптом фантомної сирени - це стан, коли у повній тиші ви чуєте сирени, яких насправді нема. Перевіряєта повідомлення, вікно. Здалося. Це сирени вашої тривоги.

Що з цим робити?

ПЕРЕВІРКА РЕАЛЬНОСТІ ТА ЗАЗЕМЛЕННЯ
🔸поговорити про стрес з близькими
🔸вимити обличчя або руки холодною водою
🔸сісти, перелічити предмети, які бачиш у кімнаті
🔸доторкнутися до тіла, важливо повернути себе через тіло до реальності

ЗАКРИТИ БАЗОВІ ПОТРЕБИ
🔸спробувати заснути за можливості
🔸поїсти тепле та зробити гарячий чай
🔸випити води
🔸обійняти того, хто поруч
🔸залишити собі в день час без новин та телефону, попросивши заздалегідь близьких зателефонувати у випадку тривоги.

Subcategories

Навчально-методична діяльність кафедри