Ви маєте можливість познайомитися з сучасними іграшками, які з тих чи інших причин, не можуть бути рекомендовані для дітей дошкільного віку. Це зумовлено загальним зовнішнім виглядом іграшки; якістю матеріалу, з якого вона виготовлена; її функціональними особливостями чи запропонованим способом взаємодії з оточуючими; невідповідністю віку та потребам дітей дошкільного віку або ж взагалі не є іграшкою, проте активно використовуються дошкільниками в ігровій діяльності. Переглядаючи фото іграшок, проаналізуйте кожну з них за допомогою відповідей на репліки: «Вгадай, хто я?», «Я можу ...», «Пограй зі мною у … ».

DSC06018

DSC06046

  Деякі з цих іграшок і досі є предметом наукових дискусій педагогів та психологів. Запрошуємо і вас долучитися до цього процесу. Наші експонати не мають підписів і назв, лише номери. Ви можете запропонувати свою кожному з них у коментарях до фото на сторінці музею у мережі Фейсбук, залишити відгук про іграшку, яка Вас найбільше вразила, або просто «лайкнути» її фото. Спираючись на це ми зможемо сформувати свій щорічний рейтинг антиіграшок нашого он лайн музею.

  У зв’язку з динамічністю наявного на ринку іграшкового асортименту експозиція постійно оновлюється та розширюється.   Якщо Ви маєте цікавий екземпляр – надсилайте його фото та супровідну інформацію на електронну пошту This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. .  Дякуємо за співпрацю.

   З повагою, керівник  он лайн «Музею забороненої іграшки»

   ст.викладач кафедри дошкільної освіти Поліщук К.М.

 

  Коротка довідка

  Іграшка - це річ призначена для гри дітей та одночасно носій соціокультурних цінностей суспільства в якому вона створена; засіб пізнання дитиною дошкільного віку оточуючого світу та формування свого ставлення до нього.

   Соціокультурні характеристики іграшки, як засобу трансляції культурних цінностей, охоплюють її соціальний етичний та естетичний аспекти.

  Соціальний аспект іграшки відображає її зв'язок з оточуючим соціальним середовищем. Іграшка сприяє утвердженню в свідомості дитини певних соціально-побутових уявлень, знайомить з сімейним та суспільним устроєм. Взаємодія з іграшками  дає можливість дітям засвоїти різні моделі поведінки, що впливає на їх соціалізацію, у процесі входження в дане конкретне суспільство.

  Етичний аспект тісно пов'язаний з виховною функцією іграшки, оскільки вона здатна викликати досить сильні як позитивні так і негативні емоції та спонукає до певної дії. На думку науковців, справжня іграшка повинна викликати гуманні почуття та стимулювати просоціальні дії, підтримувати формування бережливого ставлення до всього живого. Недопустимим є присутність якостей, що стимулюють асоціальні дії та почуття: насильство, жорстокість, агресію.

  Естетичний або художній аспект іграшки  сприяє формуванню розуміння еталонів красивого та потворного, впливає на формування естетичного смаку дитини, демонструє зв'язок з культурними традиціями народу країни-виробника (Поліщук, К. М. "Сучасна іграшка дітей дошкільного віку: соціокультурні характеристики." Гуманізація навчально-виховного процесу: збірник наукових праць. LІХ (2012): 176-184).

Іграшки, як предмети створені дорослими для дітей, зажди відображають їх світоглядні уявлення та перш за все фіксують зміни соціокультурного контексту. В умовах сьогодення іграшка як атрибут дитинства має низку нових, традиційно не властивих їй характеристик.

photo 2023 11 27 14 10 35photo 2023 11 27 14 11 21

   Особливості українського ринку сучасних іграшок :

- одночасна перенасиченість асортименту та швидка зміна його наповнення, що зумовлює розгубленість батьків при виборі іграшок та динамічність дитячих інтересів;

- поява принципово нових різновидів товару, які не входять до психологічних і педагогічних класифікацій дитячих іграшок та мають бути предметом окремого дослідження з метою вивчення можливостей їх впливу на особистість дитини.

- зміна ставлення батьків до якості іграшок: сучасні батьки стали більш вимогливі, щодо якості та функціональності іграшок;

-  частина представлених іграшок  - це окремі гаджети пов’язані з додатками, які потребують синхронізації з іншими пристроями та допомоги дорослих у їх використанні;

- преважна більшість образних іграшок має анімаційний контент, який обумовлює специфіку ігор з ними: мультфільм, відеоролик, журнал про кожного з героїв де зібрана його історія, опис друзів та ворогів, здібностей та екіпіровки та ін..

- досить значна частина іграшок інтерактивні або ж радокеровані та передбачають конкретний, досить обмежений  спосіб взаємодії з ними;

-  як і в більшості країн в нашій державі існують протиріччя між популярністю іграшки серед споживачів та її психолого-педагогічною цінністю. Остання є предметом окремої експертизи та обов’язковою лише для вітчизняних виробників (https://www.journal-discourse.com/uk/kataloh-statei/2019-rik/2019-r-135/suchasna-ihrashka-aktualnist-tendentsii-perspektyvy-vplyvu-na-dytynu )

photo 2023 11 27 14 13 21

Обираючи іграшки для дітей дошкільного віку

варто враховувати такі групи їх характеристик:

 - технічні (якість виготовлення, міцність, безпечність для здоров’я, вказана вікова адресність, назва підприємства-виробника і його реквізити, інформація про догляд за іграшкою та можливі способи санітарно-гігієнічної обробки, попередження про небезпеку, пов'язану з експлуатацією іграшки);

- психолого-педагогічні (відповідність інтересам дитини, спонукання до активності, наявність зрозумілих для дитини орієнтирів для самостійної  діяльності, спрямованість на спільну з іншим дітьми гру);

- соціокультурні (іграшка розглядається з точки зору її об’єктивних властивостей, які мають важливе значення для виховання) (Поліщук, Катерина. "Актуальні проблеми ігрової діяльності дітей дошкільного віку." Педагогіка. Гуманітарний вісник 22 (2011): 163-166. )

 

 🤩🥰👏 Грамотою Міністерства освіти і науки України нагороджений приватний заклад дошкільної освіти «ДИТЯЧИЙ ПРОСТІР ГНІЗДО» за зайняте 1⃣ місце серед 💯 кращих ЗДО України (заклади які відновили свою роботу під час війни) «Наш ЗДО найкращий – 2⃣0⃣2⃣3⃣ року», директор – стейкхолдер, магістрант 2⃣ курсу спеціальності «Дошкільна освіта» педагогічного факультету Українського державного університету імені Михайла Драгоманова Винар Ольга Вячеславівна.
 
 💐🏆👍 Щиро вітаємо Ольгу Вячеславівну із заслуженою перемогою, яка є підтвердженням Ваших високих особистісних якостей, управлінського таланту, відданості улюбленій справі, мудрості, наполегливості і високого професіоналізму!
 🙌 Творчого натхнення! Нових професійних успіхів!

зображення viber 2023 11 26 11 07 02 544

 🤗👩‍👩‍👧‍👦🧩🎨🎯 Студенти 2⃣-го курсу спеціальності "Дошкільна освіта" презентують звітні презентації на підсумковій конференції щодо проходження навчальної педагогічної практики, яка тривала 4⃣ тижні у приватних закладах дошкільної освіти "Мандаринка" та "Вондерленд".
 👥 Керівники практики: доцент Агіляр Туклер В.В., старший викладач Поліщук К.М., асистент Кузьменко І.А..

403095643 864169152164458 6852778645091376448 n

 

405800589 864169178831122 3736734014260706592 n

403726128 864169228831117 2930347406408850379 n

403094324 864169258831114 1400678339880503097 n403111301 864169282164445 5640103196206251246 n403101449 864169295497777 2212930693491641671 n

 
  👩🏻‍💼🎙2⃣2⃣ листопада відбувся вебінар від видавництва ЛТД "Від дошкільника до школярика: компетентнісний підхід", на якому спікерувала кандидат психологічних наук, старший викладач кафедри дошкільної освіти педагогічного факультету УДУ імені Михайла Драгоманова Товкач Ірина Євгеніївна.
  🫴 Ірина Євгеніївна представила:
🟠 що необхідно для розкриття дитячого потенціалу у діяльності;
🟡 компетентнісний підхід у Базовому компоненті дошкільної освіти 2021;
🟢 мовленнєва компетентність у площині оволодіння дитиною основами грамоти.
  🎓 До зустрічі долучилися у рамках переддипломної практики магістри 2⃣ курсу заочної форми та бакалаври 3⃣ курсу заочної форми спеціальності "Дошкільна освіта".
   😉 Приємного перегляду! ВІДЕО

photo 2023 11 26 13 48 01

photo 2023 11 26 13 49 04

 
  👫🎓🎉 День студента - це завжди весело, завзято, круто та дотепно! Саме так можна схарактеризувати свято, яке організували й провели 2⃣0⃣ листопада студенти спеціальності "Дошкільна освіта" Педагогічного факультету УДУ імені Михайла Драгоманова.
  🧑‍💼🎙У своєму вітальному слові декан Педагогічного факультету, професор Тарас Олефіренко побажав студентам не тільки успіхів у навчанні, а й наповненого радощами й позитивними спогадами студентського життя, і, звісно, найшвидшої Перемоги й миру!
  🎨😀 ✍🖼 🎂 У святково прибраній аудиторії студенти із задоволенням брали участь у цікавих конкурсах та вікторинах, малювали, читали вірші, отримували подарунки від студентської ради (представник Богдана Глушко, студентка 2⃣ курсу спеціальності "Дошкільна освіта") та щирі вітання й смаколики від наставників - викладачів кафедри дошкільної освіти на чолі з завідувачкою, професоркою Ганною Цвєтковою.
  🤩🥰😘 Ганна Георгіївна привітала студентство з чудовим святом та побажала всім творчого зростання, натхнення й нових звершень.
  ☺️👍👏 Висловлюємо подяку всім студентам 3⃣-го курсу спеціальності "Дошкільна освіта" (особливо ведучим та учасникам - Бабенко Єлизаветі, Дутовій Даші, Бузинській Наталі, Каленченко Наталі, Гнатюк Катерині, Свистун Ані), та куратору Вірі Корх за підготовку свята.
   🇺🇦🙌 Разом до Перемоги!
402930546 862427125671994 7367664310939421168 n

Subcategories

Навчально-методична діяльність кафедри