- Details
- Hits: 355
- Details
- Hits: 409
- Details
- Hits: 432
Шановні колеги!
Раді повідомити вам, що електронне видання програми та збірник тез МІЖНАРОДНОГО ONLINE–МАРАФОНУ «ДОШКІЛЬНА ОСВІТА В ЕПОХУ ПОСТМОДЕРНІЗМУ: ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ДОСВІД, ІННОВАЦІЙНІ ПРАКТИКИ» розміщені на сайті кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти за посиланням: https://kppdo.fpp.npu.edu.ua/naukova-robota/vykladachi
Програма: https://drive.google.com/file/d/17XRlLWLEHPNEaUcLuXA1snaGJ7jlVATW/view?usp=sharing
Збірник тез: https://drive.google.com/file/d/11qg-3C20NAvJRL9DWktJoM5bOZnsUia-/view?usp=sharing
Ви рухаєтесь в одному напрямку із сучасною дошкільною освітою!
Дякуємо, що навіть у цей час ви вирішили стати кращими та прийняли участь у Міжнародному online-марафоні. Ми певні, що саме за проактивними людьми ̶ майбутнє не тільки України, а й цілого світу!
Сподіваємося на подальшу співпрацю під мирним небом!
З повагою, кафедра педагогіки і психології дошкільної освіти Національного педагогічного університету імені М.П.Драгоманова.
- Details
- Hits: 488
За традицією вітальним словом захід відкрила модераторка, завідувачка кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти, доктор педагогічних наук, професорка Ганна Цвєткова, яка зазначила, що в межах тематичного напрямку зустрічі «Практико-орієнтована педагогічна діяльність в системі дошкільної освіти» кафедра педагогіки і психології дошкільної освіти представить свої наукові доробки і відобразить співпрацю з Національною академією педагогічних наук.
Доцент кафедри педагогіки та психології дошкільної освіти Педагогічного факультету НПУ імені М.П. Драгоманова, кандидат педагогічних наук Софія Довбня та доцент кафедри педагогіки та психології дошкільної освіти Педагогічного факультету НПУ імені М.П. Драгоманова, кандидат педагогічних наук Раїса Шулигіна яскраво презентували тему: «Ігровий кейс як компонента професіоналізму педагога закладу дошкільної освіти». У своєму виступі доповідачки не тільки запропонували ігрові кейси (валізу з педагогічним інструментарієм) вже знайомих нам ігор, але й познайомили з новими іграми-стратегіями та іграми-квестами, якими педагоги-практики змогли поповнити ігрові кейси. А запитання спікерів до учасників про ігри, у які люблять гратися діти та головоломки з ігрової діяльності, викликали в чаті надзвичайну активність. Ексклюзивом доповіді стала описова уявна ситуація, озвучена Раїсою Шулигіною на фоні звукового супроводу співу пташок, яка сприяла зануренню усіх учасників марафону в уявний щасливий світ дитинства. Наприкінці виступу спікерки запросили усіх бажаючих відвідати лабораторії гри та дитячої творчості, яку створено спільними зусиллями викладачів кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та студентів Педагогічного факультету НПУ імені М.П. Драгоманова. Також презентували авторський навчально-методичний посібник (робочий зошит) «Основи ігрової діяльності дітей дошкільного віку».
Новий погляд на сучасного керівника закладу дошкільної освіти як особистості, який гармонійно поєднує в собі компетентності управлінця й менеджера проілюструвала на прикладі закладу дошкільної освіти із сімейними цінностями «WONDERLAND» засновниця PRESCHOOL BUSINESS CONSULTING «ВЛАСНИЙ ДИТЯЧИЙ САДОЧОК», викладач кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти НПУ імені М.П. Драгоманова Галина Савлук. Погляд під новим кутом на зміст діяльності управлінця в галузі дошкільної освіти отримав багато позитивних коментарів від учасників заходу в чаті.
Цікавий матеріал на тему «Програмно-методичне забезпечення процесу формування здоров’язбережувальної компетентності дітей дошкільного віку» представила доцент кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти, кандидат педагогічних наук, Наталія Левінець, яка є співавтором оновленого Базового компоненту дошкільної освіти та прихильницею використання здоров’язбережувальних технологій у роботі з дітьми задля забезпечення можливості збереження здоров’я, формувати необхідних компетентностей та навичок здорового способу життя у повсякденні.
З проведенням Освітнього хабу як практико-орієнтованою формою підготовки студентів спеціальності «Дошкільна освіта» до професійної діяльності, ознайомила старший викладач кафедри педагогіки та психології дошкільної освіти Педагогічного факультету НПУ імені М.П. Драгоманова Катерина Поліщук. Досвід педагогічної роботи викладачів кафедри в умовах ситуативної невизначеності, дозволив «повернути» частину дітей у реальний, справжній світ дитинства.
Майстер-клас створення солом’яного бичка у відеозаписі продемонструвала кандидат педагогічних наук, провідний науковий співробітник лабораторії дошкільної освіти і виховання Центру раннього розвитку дитини та дошкільної освіти Інституту проблем виховання НАПН України Вікторія Рогозіна.
Із майстер-класом на тему: «Рухові завдання для дітей раннього віку: планування, впровадження» кандидата педагогічних наук, старшого наукового співробітника лабораторії дошкільної освіти та виховання Центру раннього розвитку дитини та дошкільної освіти Інституту проблем виховання НАПН України Світлани Васильєвої можна ознайомитися за посиланням: https://drive.google.com/file/d/(↓)
Учасники триденного online-марафону в своїх виступах торкнулись багатьох актуальних питань, пов’язаних з розвитком дошкільної освіти, підготовки фахівців для цієї галузі, окреслили перспективи та шляхи вирішення багатьох проблем вітчизняної системи освіти, зокрема проблем підготовки майбутніх вихователів. Усі дні заходу були наповнені живими дискусіями й обговореннями. Слова про дошкільну освіту, якій дає крила психолого-педагогічна наука «одне крило – дошкільна педагогіка, друге – психологія дошкільна» озвучила проф. Ганна Цвєткова на завершення наукового заходу.
Подані учасниками Марафону матеріали будуть опубліковані в електронному збірнику «Дошкільна освіта в епоху постмодернізму: європейський досвід, інноваційні практики» та розміщені на сайті кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти НПУ імені М.П. Драгоманова за посиланням: https://kppdo.fpp.npu.edu.ua/naukova-robota/vykladachi
Миру, добра, натхненної праці! Все буде Україна!
- Details
- Hits: 363
Успішним продовженням ознаменувався другий день Міжнародного online-марафону «Дошкільна освіта в епоху постмодернізму: європейський досвід, інноваційні практики» 28 вересня 2022 року, який був присвячений темі «Психолого-педагогічні практики подолання та корекції тривожних станів під час військових дій».
Тепло привіталася з усіма організатор, модератор, завідувачка кафедри педагогіки та психології дошкільної освіти, доктор педагогічних наук, професор Ганна Цвєткова, яка акцентувала увагу слухачів на програмі заходу, зокрема, на проблемі психолого-педагогічної допомоги дітям, які потерпають від психологічних травм, а також на необхідності ресурсування всіх учасників освітнього процесу.
З вітальним словом до учасників марафону звернулася завідувачка кафедри дошкільної педагогіки і психології та спеціальної освіти імені проф. Т.І. Поніманської, професор, доктор педагогічних наук Рівненського державного гуманітарного університету Ілона Дичківська, яка подякувала голові робочої групи, професору Ганні Цвєтковій та доценту Вікторії Гальченко за організацію заходу такого високого рівня та можливість стати учасником важливого міжкультурного діалогу. Ілона Миколаївна у своєму виступі підкреслила, що ми маємо зберегти свою цілісність, зберегти себе та наших дітей від психотравматичного впливу війни, тому обговорення проблем подолання та корекції тривожних станів під час військових дій, фрустраційної толерантності, стресостійкості є надзвичайно актуальним сьогодні.
Завідувач лабораторії психології дошкільника Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України, член-кореспондент НАПН України, доктор психологічних наук, професор Тамара Піроженко у доповіді «Потенціал зростання дитини в умовах невизначеної освітньої ситуації» проілюструвала стратегічні зміни в українській системі в час глобальних викликів, висвітлила поняття компетентності як освітнього результату, презентувала пріоритетні види діяльності на етапі дитинства, представила ГРУ як інструмент підтримки благополуччя дитини. Більш детально з презентацією Тамари Олександрівни можна ознайомитися за посиланням: https://docs.google.com/presentation(↓)
Завідувач кафедри практичної психології ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет», доктор педагогічних наук, професор Елліна Панасенко у своєму виступі на тему: «Психологічний супровід особистості у депресивних станах: теоретичні концепти та модерні практики» пояснила значення поняття «депресія», фактори і причини її виникнення, симптоми та наслідки депресії. Наприкінці доповіді Елліна Анатоліївна означила методичні вказівки до супроводу клієнтів, які мають прояви депресії.
До осягнення поняття фрустраційної толерантності всі присутні вдавалися на тренінгу мужності та стійкості «Фрустраційна толерантність як основа професійної культури майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти», який провела кандидат психологічних наук, доцент кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти Педагогічного факультету Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова Вікторія Гальченко. Професійна психологиня познайомила слухачів із фрустрацією, яка є наслідком травматичного стресу, спричиненого війною; агресією як наслідком фрустрації; можливостям використання позитивної енергії агресії для руху та вираження себе; вміння використовувати стрес як рушійну силу в досягненні «акме». У чаті учасників активізували вправи: «Моє ім’я – моя фортеця», «Казковий калейдоскоп». А модифікована спікером техніка «Картина на скляному тлі» сприяла релаксу та спокою усіх присутніх.
У виступі «Формування мовлення у дитини дошкільного віку в умовах війни: психологічний аспект» кандидата психологічних наук, доцента кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти Педагогічного факультету Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова Ірини Товкач були презентовані методи та прийоми формування українського мовлення у дітей дошкільного віку такі, як: мовленнєве спілкування дитини з дорослим; прийом спонтанного пристосування; вміння здійснювати просторовий контакт; вдало дібрані словосполучення, адресовані до дитини; стисло й правдиво відповідати саме на питання, яке ставить дитина; спостереження за поведінкою дитини, і керування засобом влучно сказаного слова, прикладів етичного змісту з творів дитячої літератури.
Підводячи підсумки другого, успішно проведеного дня Марафону, професор Ганна Цвєткова влучно підкреслила: «Ми (когорта професіоналів в галузі дошкільної освіти) – попереду! Ми ведемо педагогічну дошкільну науку вперед! Ми не зупиняємося навіть у ці важкі часи – і це наш вклад в Перемогу!»