9 березня 2023 року з 11 год до 13 год відбулася гостьова лекція на тему: «Визначення об'єкту, предмету мети і завдань в компаративних дослідженнях у сфері дошкільної та початкової освіти в Швеції та Україні» («Definition of the object, subject, goal and tasks in comparative studies in the field of preschool and primary education in Sweden and Ukraine») д.п.н., професорки кафедри іноземних мов і перекладу Національного авіаційного університету Мельник Наталії Іванівни на дистанційній платформі Zoom англійською мовою. Лекція проводилася в Університеті Євле в м.Євле, Швеція.

мел 1

 
    На лекції були присутні завідувачка кафедри дошкільної освіти, д.п.н., проф. Цвєткова Ганна Георгіївна, доцент Довбня Софія Олегівна, інші педагоги кафедри дошкільної освіти, науково-педагогічний склад педагогічного факультету та студенти 1,2 курсів ОС бакалавр та 1 курсу ОС магістр денної та заочної форми навчання, педагогічного факультету, спеціальності 012 Дошкільна освіта УДУ імені Михайла Драгоманова, а також іноземні студенти по обміну у Швеції. Всього зафіксовано 105 учасників.
 

цвєтк

 мел 14
   
    На початку лекції лектор Наталія Мельник актуалізувала у пам`яті студентів завдання з минулого заняття: вони описували враження від переглянутих мультфільмів з проблем поведінки та соціалізації дітей дошкільного віку. Лектор порівнювала особливості організації діяльності дошкільних установ Швеції та України.
   Лекція була присвячена різним видам і методам наукових досліджень, як-то: спостереження, експеримент, кореляційні, компаративні (порівняльні) дослідження, описові: опитування, історичні дослідження, контент аналіз, якісні дослідження (етнографічні, наративні, феноменологічні, теоретичні, метод кейсів).
    Професор запропонувала пірамідальну модель ієрархії типів наукових досліджень:
перший рівень – нелюдські дослідження: тварин тощо,
другий рівень – описові дослідження;
третій рівень – експериментальні дослідження;
вищий рівень – мета-аналіз та систематичні огляди.
 

мел 4

 
     Лектор у презентації навела шляхи отримання знання про існування речей: сенсорний досвід, згода з іншими, метод експертної думки, логіка, науковий метод дослідження. Було розглянуто етапи наукового процесу пізнання:
1. ідентифікація проблеми;
2. уточнення проблеми дослідження;
3. визначення даних, які можуть допомогти вирішити дану проблему;
4. організація дослідження та збір емпіричних даних;
5. інтрепретація (пояснення) результатів.
      У якості практичного завдання студентам було роздано роздруківки з описами різних наукових досліджень і дано завдання визначити вірно їх типи (компаративні, кореляційні, експериментальні, описові тощо). Студенти успішно справилися із поставленим завданням. Українські студенти мали змогу виконати це завдання дистанційно.
       В кінці лекції було закцентовано увагу на етапах процесу дослідження (на слайді нижче):
· вибір теми дослідження;
· ідентифікація дослідницької проблеми;
· постановка дослідницьких завдань;
· створення дизайну (оформлення) дослідження;
· написання пропозицій (способів організації) дослідження.
     Лекція була логічно побудована за продуманою автором структурою, сповнена наукової термінології, навчальний матеріал вдало схематично презентовано на слайдах. Лектор поводилася емоційно та в позитивному настрої, була в контакті зі студентами. Завдяки цьому, студенти були активними, ініціативними, підтримували діалог з лектором, давали зворотний зв`язок, охоче виконували навчальні завдання.
      Вдячні Наталії Іванівні за запрошення та співпрацю!
Матеріали лекції доступні за посиланням:

https://drive.google.com/drive/folders/1-YFaMbPdbMKAbdaiZEkU4Dajav4JTd45?fbclid=IwAR0oJb_7-NDBZ0C8eNmHGnx7nyQ9jiIze_c-IR0S22gDvIvU_wLuv_3eLTs