- Details
- Hits: 30
Шановні колеги!
📣❗️ Маємо честь запросити вас на Міжнародну науково-практичну конференцію «Інноваційні освітні технології в системі неперервної освіти: від дошкільної освіти до освіти дорослих (вітчизняний і світовий досвід упровадження)», яка відбудеться
👉 24 квітня 2025 року, о 11:00
📍в Українському державному університеті імені Михайла Драгоманова на педагогічному факультеті, кафедрі дошкільної освіти
(зала 231, вул. Пирогова, 9, м. Київ).
🌐🔂🏫 Формат: змішаний (офлайн та онлайн).
🧑💻Посилання для приєднання онлайн на конференцію: https://us02web.zoom.us/j/86001959742?pwd=nnAMWvIcPw3M4bHqSg8ZZeIcMvhGKM.1
Ідентифікатор конференції: 860 0195 9742
Код доступу: 554196
💌 Чекаємо на вас у зазначений час у чудовому настрої!
✨ Обіцяємо, буде цікаво та пізнавально!
- Details
- Hits: 34
За підтримки декана Педагогічного факультету Українського державного університету імені Михайла Драгоманова Тараса Олексійовича Олефіренко та ініціативи завідувачки кафедри дошкільної освіти Ганни Георгіївни Цвєткової 2⃣2⃣ квітня 2⃣0⃣2⃣5⃣ року в рамках весняного місяця науки відбулася гостьова онлайн-лекція Мілютіної Катерини Леонідівни - докторки психологічних наук, професорки кафедри психології розвитку Київського національного університету на тему «Організація безпечного простору ЗДО для інклюзивних груп дітей». Доєдналося близько 3⃣0⃣ учасників.
Спікерка розповіла про психологічні особливості дітей з особливими освітніми потребами (РАС, РДУГ, вадами зору і слуху тощо), необхідність створення для них спеціального безпечного простору із врахуванням їх особливостей поведінки (зменшення кількості стимулів, які провокують специфічну поведінку, створення конкуруючих стимулів для керування увагою дітей: мотузочка з кільцями та дзвіночками на прогулянці, винагороди-цукерки тощо). Цільову поведінку в інклюзивних дітей в мовах ЗДО слід формувати за допомогою підкріплення (харчове, цінні та бажані іграшки, мильні бульбашки тощо). Для комунікації з немовленнєвими дітьми рекомендовано використовувати мовленнєві картки (з тематичними картинками) PECS. З ними корисно проводити заняття з дітьми зі створення соціальних історій. Сенсорні кімнати для інклюзивних дітей мають бути світлими та служити не тільки для розвитку сенсорної сфери, рухового балансу, координації тощо, а й для відпочинку від надмірних соціальних контактів у групі. Навчальний процес теж має бути адаптований для інклюзивних дітей зі індивідуальними програмами розвитку (нежорстке планування занять, зміна поз та темпу занять тощо). Бажано, щоб інклюзивна група була забезпечена помічником вихователя (корекційним педагогом).
Лекція пройшла в позитивній психологічній атмосфері. Лекторка подавала інформацію як справжній практик, який знає проблему із середини та має досвід організації інклюзивного простору в психологічних центрах та ЗДО. Учасники вкінці виражали вдячність та зазначали, що було цікаво, пізнавально, доступно та з гумором подано лекційний матеріал.
Щиро дякуємо Катерині Леонідівні за чудову лекцію. Запрошуємо до подальшої співпраці. Місяць науки триває. Попереду ще на нас чекають цікаві наукові заходи від кафедри дошкільної освіти. До нових зустрічей!
Відеозапис лекції: https://drive.google.com/file/d/19yVcQBLe_tUVEslzBXcYiX6kdSei_HBs/view?usp=drivesdk
Автор допису: кандидат психологічних наук,
старший викладач кафедри дошкільної освіти
Корх Віра Михайлівна.
#гостьова_лекція
#інклюзія
#організація_безпечного_простору_ЗДО
#інклюзивні_групи_дітей
- Details
- Hits: 28
📯 Запрошуємо викладачів, здобувачів вищої освіти та стейкхолдерів на онлайн-вебінар доктора психологічних наук, професора кафедри психології розвитку Київського національного університету імені Тараса Шевченка Катерини Мілютіної у вівторок, 22 квітня, о 15 год.
♿️ Тема вебінару: "Організація безпечного простору ЗДО для інклюзивних груп дітей".
🔸Приєднання за посиланням: https://meet.google.com/tuy-zgor-xbp
#вебінар
#інклюзія
#організація_безпечного_простору_ЗДО
#інклюзивні_групи_дітей
- Details
- Hits: 37
За підтримки декана Педагогічного факультету Українського державного університету імені Михайла Драгоманова Тараса Олефіренка та ініціативи завідувачки кафедри дошкільної освіти Ганни Цвєткової, 17 квітня 2025 року в рамках весняного місяця науки, у змішаному форматі відбулася гостьова лекція Ступак Оксани Юріївни – докторки педагогічних наук, професорки кафедри педагогіки Педагогічного факультету університету Масарика (місто Брно, Чехія). Тема лекції: «Система освіти в Чехії: від дошкільної до неперервної».
На великому екрані всі присутні на лекції – академічна спільнота, здобувачі різних рівнів вищої освіти, стейкхолдери, мали змогу бачити яскраву презентацію. У різних форматах (online та offline) доєдналося близько 100 учасників.
Спікерка емоційно поділилась власним досвідом вимушеного переїзду до Чехії у зв’язку з воєнною агресією росії проти Україні, особливостями адаптації та інтеграції дітей і дорослих українців у Чехії. Порівняла неперервну систему освіти в Чехії та Україні від дошкільної до вищої. Схарактеризувала освітнє середовище чеських ЗДО, особливості виховної взаємодії з дітьми та батьками, проведення свят в умовах ЗДО дітей спільно з батьками, вільні прогулянки та єднання дітей з природою. Лекторка розкрила особливості ступеневої чеської середньої освіти у школах та гімназіях: початкова освіта – акцент на формування soft skills та атмосферу в класах, використання математики Хейна; середня ланка – інклюзивні класи, не велика кількість домашніх завдань, погодинна робота психологів та соціальних педагогів у школах; старша школа/гімназія – профільна спеціалізація, поглиблене вивчення всіх предметів. Також слухачі почули цінну інформацію про вступ до чеських закладів вищої освіти, вартість навчання та відмінності освітніх складових у столичних та периферійних ЗВО, а також про факультети університету Масарика міста Брно, де успішно працює наша гостя.
Лекція пройшла у доброзичливій атмосфері, жваво, активно, емоційно, цікаво. Всі присутні науковці, викладачі, здобувачі не тільки уважно слухали про відтік кадрів на теренах Європи, про вступні умови до чеських ЗВО, європейську оплату освітніх послуг, вакансії для фахівців соціономічних професій у Чехії тощо, а були активними учасниками обговорення.
Щиро дякуємо Оксані Юріївні за чудову лекцію та можливість дізнатись про освітній потенціал чеської освіти для українців. Запрошуємо до подальшої співпраці. Місяць науки триває. Стежте за анонсами на сайті факультету та кафедр й в соціальних мережах. До нових зустрічей.
- Details
- Hits: 32
15 квітня 2025 р. під егідою ректора Українського державного університету імені Михайла Драгоманова академіка Віктора Андрущенка, за сприяння декана Педагогічного факультету професора Тараса Олефіренка та підтримки завідувачки кафедри дошкільної освіти професорки Ганни Цвєткової на факультеті було проведено захід профорієнтаційного спрямування для освітян Києва, Київської, Житомирської областей, а також студентів, викладачів та випускників спеціальності «Дошкільна освіта», який зібрав понад 150 учасників.
У рамках зустрічі було проведено онлайн-тренінг «Профілактика емоційного вигорання учасників освітнього процесу під час війни» докторкою психологічних наук, доценткою кафедри дошкільної освіти Вікторією Гальченко.
У складних умовах сьогодення проблема емоційного вигорання освітян постала особливо гостро. Перманентне психічне напруження, викликане частими сигналами тривог, обстрілами, токсичним інформаційним простором, наповненим фейками та негативними новинами, стало для українців нормальним явищем за ненормальних обставин життя. Як допомогти самому собі та іншим у таких стресових умовах? Як запобігти емоційному та професійному вигоранню освітян, які щодня відповідають за життя найменших громадян нашої держави? Відповіді на ці питання учасники тренінгу знайшли сьогодні, уважно дослухаючись до психоедукаційних порад тренерки та виконуючи ефективні практики майндфулнесу, медитації, дихальні вправи, психотехніки тощо.
Тренінг відбувся в доброзичливій атмосфері взаємодовіри та підтримки. Про це свідчили численні відгуки в чаті. Учасники дякували за те, що відчули заспокоєння, гармонізували свій внутрішній стан, отримали ресурс для подальшої нелегкої діяльності в умовах воєнного стану, готовність з вірою в Перемогу України та відчуттям власної незламності йти вперед, надалі бути надійною «емоційною парасолькою» своїм вихованцям.
Наступним етапом зустрічі став виступ викладачки кафедри дошкільної освіти Галини Шелепко з презентацією про правила вступу 2025 року на спеціальність А2 «Дошкільна освіта» за першим (бакалаврським) та другим (магістерським) рівнями вищої освіти. Галина Володимирівна докладно розповіла учасникам зустрічі про особливості вступної кампанії, поетапність реєстрації та підготовчі курси, які діють на Педагогічному факультеті й допомагають потенційним абітурієнтам підготуватися до вступних екзаменів.
З заключним словом звернулася до учасників профорієнтаційного заходу завідувачка кафедри дошкільної освіти, професорка Ганна Цвєткова, яка подякувала всім присутнім за ефективну роботу, бажання працювати над своїм внутрішнім світом, передавати дітям духовні цінності, вкрай необхідні в умовах сьогодення, та запросила вступати на спеціальність А2 «Дошкільна освіта» всіх, хто відчуває покликання працювати з дітьми дошкільного віку – майбутнім нашої держави.