Аспірантка 4-го курсу кафедри дошкільної освіти Педагогічного факультету 7 квітня 2025 року Наталія Журавель виступила на пленарному засіданні звітно-наукової конференції студентів та аспірантів «Освіта і наука – 2025» в Українському державному університеті імені Михайла Драгоманова з доповіддю на тему: «ПЕРСПЕКТИВИ ВИКОРИСТАННЯ ПОЗИТИВНОГО ДОСВІДУ УНІВЕРСИТЕТІВ АВСТРАЛІЇ З ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ В МАЙБУТНІХ БАКАЛАВРІВ АНГЛІЙСЬКОЇ ФІЛОЛОГІЇ В УКРАЇНІ».
Науковий керівник - Лілія Барановська, докторка педагогічних наук, професорка кафедри дошкільної освіти.
Сьогодні якість підготовки майбутніх бакалаврів з англійської філології в Україні набуває особливого значення, зокрема в контексті інтеграції до європейського освітнього простору та реалізації Закону України «Про застосування англійської мови». Лише близько 23 % українців володіють англійською, що підкреслює актуальність фахової підготовки.
У цьому контексті вартим уваги є австралійський досвід. Австралія — один із лідерів світової освіти. Її система базується на Рамці кваліфікацій (AQF), Стандартах вищої освіти (HESF) і контролюється незалежним агентством якості (TEQSA). Бакалаврат — це 7 рівень освіти, тривалість навчання — 3–4 роки.
Бакалаврські програми з англійської філології реалізуються за напрямом "Bachelor of Arts", мають міждисциплінарний характер, орієнтовані на розвиток мовної, лінгвістичної, культурної та дослідницької компетентностей. У програмах широко використовуються цифрові платформи та EdTech-інструменти.
Для порівняльного аналізу систем підготовки бакалаврів в Австралії та Україні ми виділили такі критерії: професійна затребуваність, нормативна база, методологічні підходи, використання інноваційних технологій, структура програм, можливості працевлаштування та продовження освіти.
Порівняльний аналіз показав, що:
Австралія вирізняється гнучкістю програм і міждисциплінарністю;
Україна — чіткою структурованістю та глибокою гуманітарною підготовкою;
обидві системи орієнтовані на формування професійної компетентності, але мають різні підходи до її реалізації.
Австралійський досвід може бути корисним для модернізації української освіти — зокрема, через впровадження інновацій, індивідуальних освітніх траєкторій і компетентнісного підходу.